Darreres notícies
Coscubiela participa a l’Escola d’Hivern del PSC i al Congrés d’Esquerra Republicana de Catalunya
Joan Coscubiela, secretari general de CCOO de Catalunya, participarà demà a l’Escola d’Hivern del Partit Socialista de Catalunya que es celebra a Tarragona i que duu per títol «El futur de l’Europa Social».
Coscubiela intervindrà en la sessió de tarda, a partir de les 16 hores, en un col·loqui sobre l’evolució demogràfica, l’envelliment, la immigració i la salut, on estarà acompanyat per Anna Cabré, catedràtica de la UAB, directora del Centre d’Estudis Demogràfics, Anna Rico, investigadora Juan March i Nacho Conde, investigador de l’Institut Universitari Europeu de Florència.
El secretari de CCOO de Catalunya participarà demà també al Congrés d’Esquerra Republicana de Catalunya que també tindrà lloc a Tarragona aquest cap de setmana.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 16 de març de 2001
Respuesta a las declaraciones de Bernd Pischetsrieder, presidente de Seat
Consideramos estas declaraciones fuera de la realidad y entendemos que quieren justificar los déficits de su gestión, y su poca dedicación a la presidencia de la compañía.
Hay que recordar que SEAT, existe antes de la compra por parte VW, y que se encontró una empresa con una marca y un producto y una red comercial, es decir no creo esta compañía y buena parte de las inversiones se efectuaron con recursos públicos y con endeudamiento de la propia Seat.
Estas declaraciones son más bien para el consumo interno de Alemania ya que es conocida la apetencia del Sr. Pischetsrider, para ostentar la presidencia del consorcio VW.
Los problemas externos que dice ser víctimas, el presidente de Seat, no lo son ya que la decisión de externalizar actividades sobre la base de precariedad laboral, bajos salarios y condiciones de trabajo, son decisiones propiciadas por VW y que esta demostrando su inviabilidad social y provocando una serie de problemas laborales que en consecuencia afectan directamente al sistema productivo. Este modelo tercermundista es el que hay que superar, para ello proponemos que se cree una mesa de negociación para resolver los problemas de la negociación colectiva de forma global.En cuanto a los resultados de SEAT, la responsabilidad en la asignación de la misión de SEAT en el mercado recae en la propia VW, la decisión sobre modelos, inversiones etc. Mucho nos tememos que el Presidente de Seat pueda estar preparando el terreno para limitar un crecimiento de la marca SEAT, para potenciar otras marcas del consorcio ya que la penetración en el mercado de los productos SEAT ha sido muy alta, desplazando a las propias del consorcio.
Es necesario que el Presidente de Seat, se implique más en la marcha de la compañía y conozca con detenimiento los problemas, para ello reclamamos una reunión para poder informarle de aquellas propuestas que seria conveniente implementar para que la compañía y el sector se asegure un sólido futuro.
En Barcelona a 15 de marzo de 2001.Més de 700 delegats de la Funció Pública protesten perquè la Generalitat i el PP ni negocien ni compleixen
Avui a les 12’30 més de 500 delegats i delegades de la Funció Pública (Administració Central, Generalitat -incloent Ensenyament i Sanitat- Administració Local i Correus) ens hem concentrat davant del Dpt. d’Economia de la Generalitat per seguir exigint negociar les nostres retribucions del 2001 i l’aplicació de la Sentència de l’Audiència Nacional que reconeix els endarreriments de l’any 97. A Girona i Lleida s’han concentrant més de 100 delegats i delegades davant les subdelegacions del govern. En finalitzar la concentració de Barcelona s’ha tallat 10 minuts la Gran Via i s’han enlairat més de 600 globus de color amb cartells exigint al Presidents Pujol i a Aznar que paguin el que deuen i que negociïn les nostres retribucions.
Hem entregat un escrit al Conseller Francesc Homs exigint a la Generalitat una negociació pròpia a Catalunya en funció de la nostra realitat socioeconòmica i no sotmesa als Pressupostos de l’Estat. Així mateix els hem exigit una posició clara pel que fa al compromís de pagar els deutes dels endarreriments de la congelació salarial del 97 -més de 60.000 milions de ptes. pel que fa al personal de la Generalitat. A dia d’avui el Govern Central no ha obert cap negociació en relació a l’aplicació de la sentència i segueix amb les tàctiques dilatòries davant dels Tribunals. CCOO va presentar el dia 8 les al·legacions al recurs presentat pel govern central.
CCOO ja tenim recollides a dia d’avui més de 50.000 reclamacions individuals i les dades del personal afectat per tal d’organitzar la defensa jurídica individual en el cas que el govern continuï sense voler reconèixer el deute acumulat des de l’any 97, reclamacions individuals que continuem recollint fins a meitats d’abril en què el suprem haurà de començar a posicionar-se sobre el recurs del govern.
A Catalunya la Generalitat segueix amb l’autisme a l’hora de negociar les retribucions dels seus empleats pel 2001, emparant-se en les posicions de Madrid i es nega a assumir el marge d’autogovern per fer una política retributiva pròpia, més coherent amb el nivell d’exigència dels seus treballadors i la nostra realitat socioeconòmica. I pel que fa a l’aplicació de la sentència segueix derivant el problema al govern central i que faran el que aquells facin.
Per tot això, CCOO hem anunciat que continuarem amb les mesures de pressió que aniran pujant d’intensitat i que clouran els mesos de maig i juny amb accions masives que mostrin el rebuig a les maneres de fer dels governs del PP i de CiU i per exigir una sortida negociada a l’actual conflicte. CCOO insisteix que només la negociació i l’acord donarà per tancat l’actual conflicte.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 15 de març de 2001
CCOO de Catalunya denuncia que el Govern del PP ha fracasat i és incapaç de fer front a la inflació i manté un índex d’inflació irreal i mancada de tota credibilitat
La inflació enfronta les previsions d’inflació del Govern del PP amb la realitat.
CCOO de Catalunya, davant l’IPC del mes de febrer amb creixement 0,3%, que situa la taxa d’inflació interanual en un 3,8%, i l’acumulada en 0,3%, considerem que l’índex de febrer demostra que es mantenen les causes estructurals que comporten una inflació interanual que supera en 1,8% punts la previsió del govern del PP. Altrament, i el que és més important, es manté una elevada inflació subjacent en continu creixement. Continua la incapacitat del Govern del PP per evitar controlar la inflació; cal recordar que els dos últims anys les seves previsions d’inflació han estat àmpliament superades per la realitat, sense que la realitat hagi portat al Govern del PP a efectuar la més mínima rectificació. En aquest context, les previsions d’inflació del Govern del PP estan mancades de la més mínima credibilitat i només pretenen que siguin els salaris, que són dels més baixos de la UE, els que paguin el preu de la seva incapacitat per controlar la inflació, mentre els beneficis empresarials creixen sense control i sense que es produeixi la necessària reinversió productiva dels excedents. El Govern és el principal responsable, amb les seves actuacions, que van dirigides directament contra els interessos dels treballadors (decret llei sobre Mercat Laboral, IPC irreal, amenaces de reforma la negociació col·lectiva,etc.-), d’ una situació que pot provocar que el 2001 sigui un any de forta conflictivitat laboral i social.
CCOO de Catalunya considerem imprescindible reivindicar en la propera negociació col·lectiva creixements salarials superiors a les irreals previsions d’IPC del Govern del 2% pel 2001. Considerem imprescindibles les clàusules de garantia salarial, per protegir als treballadors de les desviacions de l’IPC, i uns increments salarials al voltant del 4%.
Pel que fa a Catalunya, la inflació ha estat del 0,4% en el mes de febrer (interanual a Catalunya del 3.9%), és a dir, un 0,1% respecte a la de l’Estat. CCOO de Catalunya, de nou reclamem al Govern de la Generalitat i al seu Conseller en Cap a considerar com una prioritat de les seves polítiques, cosa que fins ara no ha fet, la lluita decidida contra la inflació a Catalunya.
CCOO proposem la negociació urgent a Catalunya del SALARI MÍNIM GARANTIT DE CATALUNYA, que, d’acord amb les orientacions de la Carta Social Europea, garanteixi uns ingressos mínims del 70% del salari mig, que actualment situem en 105.000 pessetes mensuals per a tots els treballadors i treballadores de Catalunya.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 14 de març de 2000Guió d’Acció Sindical
DECRET: Guió d’Acció Sindical
Els sindicats de la Funció Pública -CCOO, UGT, CSIF, CEMSATSE i IAC- criden als seus delegats i delegades a concentrar-se per continuar amb les mesures de pressió ja que els governs (Central i Generalitat) ni negocien ni compleixen
Demà 15 de març a les 12’30 delegats i delegades de la Funció Pública (Administració Central, Generalitat -incloent Ensenyament i Sanitat- Administració Local i Correus) es concentraran a Rambla Catalunya 19 (Dep. d’Economia i Finances de la Generalitat) per seguir exigint negociar les retribucions del 2001 i l’aplicació de la Sentència de l’Audiència Nacional que reconeix els endarreriments de l’any 97.
Hores d’ara el Govern Central no ha obert cap negociació en relació a l’aplicació de la sentència i segueix amb les tàctiques dilatòries davant dels Tribunals.
CCOO segueix recollint les reclamacions individuals i les dades del personal afectat per tal d’organitzar la defensa jurídica individual en el cas que el govern continuï sense voler reconèixer el deute acumulat des de l’any 97.
A Catalunya, la Generalitat, segueix amb l’autisme a l’hora de negociar les retribucions dels seus empleats pel 2001, emparant-se en les posicions de Madrid i es nega a assumir el marge d’autogovern per fer una política retributiva pròpia, més coherent amb el nivell d’exigència dels seus treballadors i la nostra realitat socioeconòmica. I pel que fa a l’aplicació de la sentència segueix derivant el problema al govern central adduint que faran el que aquells facin.
Per tot això, i en el marc de la unitat sindical, els sindicats de la funció pública han convocat demà a una representació dels delegats i delegades per mostrar el rebuig a les maneres de fer dels governs del PP i de CiU, i per exigir una sortida negociada a l’actual conflicte, al temps que insisteixen que en cas contrari el conflicte continuarà agreujant-se i s’anirà incrementant les accions en els propers mesos.
Concentració delegats i delegades Funció Pública:
Dia 15 de març a les 12,30 h al Dep. d’Economia i Finances de la Generalitat
Rambla Catalunya, 19, Barcelona
(i a Girona, Lleida i Tarragona)
Nota:
En aquest acte està previst enlairar 500 globus com a senyal de protesta per la negativa de l’administració a la negociació.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 14 de març de 2001
La respuesta de CC.OO. al decreto sobre la reforma laboral
DECRET: La respuesta de CC.OO. al decreto (Informe de José María Fidalgo al Consejo Confederal)
Jornada «Guanyar Espais»
La jornada «Guanyar Espais» pretén ser un punt de trobada de coneixements, reflexió i discussió sobre la formació de dones treballadores d’oficis o categories on està infrarepresentada, o dit d’altra manera, oficis i categories tradicionalment considerats d’homes.
Aquesta jornada, duta a terme per la Secretaria de la Dona de la CONC, forma part del projecte «Guanyar espais» promogut pel CEPROM dins de les accions complementàries a la formació de FORCEM.
Desitgem que el programa sigui del teu interès i esperem comptar amb la teva presència. Si vols inscriure’t o demanar més informació, pots fer-ho a trevés del correu electrònic ([email protected]) o del telèfon de la Secretaria de la Dona (93 481 29 13).
Per a més informació, consulteu el tríptic.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 6 de març de 2001