Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • UNA NOVA ETAPA A LA UPC

    CCOO del Baix Llobregat esperem que el Campus de la UPC a Castelldefels es vagi consolidant com un element clau de progrés científic i tecnològic i sigui un veritable lligam entre la societat i la institució universitària.


    Per tant, prestem gran atenció a la recent elecció del nou Rector de la UPC, el catedràtic Josep Ferrer Llop, que ho va ser pel nou sistema de sufragi universal ponderat, previst en la Llei Orgànica d’Universitats.


    Si bé seguim manifestant el nostre rebuig a una Llei que ha nascut sense la necessària participació de la comunitat universitària i sense el necessari consens social, cal destacar que la candidatura de Josep Ferrer va ser la més votada en tots els quatre grups estamentals de votació.


    Aquesta elecció és especialment significativa, ja que Josep Ferrer encapçalava una candidatura de renovació, aglutinant diversos sectors progressistes de la nostra universitat.


    S’obre així una nova etapa a la UPC, en la qual la comunitat universitària ha dipositat grans esperances de canviar persones i directrius de govern; es tracta doncs d’un canvi impulsat des de les bases universitàries, que van assumir el lema de la candidatura: ‘Renovar, Redreçar, Rellançar la UPC, entre tots’. Consumat ja el relleu al rectorat, s’inicia de debò aquesta etapa de renovació; arriba, doncs, l’hora de la veritat per al nou equip rectoral.


    Des de CCOO hem de desitjar que la nostra col·laboració amb la UPC segueixi la línia de compromís que sempre ens ha caracteritzat.


  • 10a MARXA CICLISTA PER LA RIBERA DEL LLOBREGAT

    El proper 2 de juny CCOO del Baix Llobregat i el Club COCOS organitzem la 10a edició de la Marxa Ciclista per la ribera del riu Llobregat.


    Aquest any la Marxa té dos elements que la diferencia de les realitzades fins ara: un és la celebració del 10è aniversari, la qual cosa ens omple de satisfacció, com així mateix poder confirmar que existeix un compromís per part del Ministeri de Foment per portar a terme l?anhelat desig de la recuperació del Llobregat i del seu entorn.


    És moment de situar el riu com un espai d’actuació coordinada entre totes les administracions i com a protagonista i impulsor de nous jaciments d’ocupació relacionats amb els usos lúdics i amb la protecció del medi ambient.


    És segur que l’esforç realitzat durant aquests deu anys, conjuntament amb altres, ha contribuït també a fer que l’antiga reivindicació de tenir un riu en condicions, pugui ser una realitat pròximament, motiu pel qual tots ens hem de felicitar.


    La sortida, com sempre, la farem des del Pont del Diable de Martorell a les 9 h i apropant-nos el màxim possible a les aigües del riu les acompanyarem fins arribar a la finalització tradicional del Parc Nou en El Prat, on celebrarem el desè aniversari de la Marxa i el compromís de la recuperació del riu i el seu entorn.


    INFORMACIÓ: TEL. 93 474 99 01 en els locals de CCOO del Baix Llobregat i del Club Cocos a Cornellà de Llobregat, Ctra. d’Esplugues, núm. 68


  • VEU PRÒPIA: ELS NOUS CATALANS, A FAVOR DE LA LLENGUA CATALANA

    Per a més informació, fes clic aquí


  • CCOO de Catalunya lamenta que el grup de CIU alenteixi el tràmit parlamentari del SOC

    CCOO de Catalunya volem denunciar l’actitud dilatòria de l’actual majoria del Parlament de Catalunya, que està alentint el debat en comissió del projecte de Llei de creació del SOC. Avui es tenia que trobar la comissió parlamentaria encarregada d’elaborar la Llei i de nou -és la 3ª vegada que passa- la reunió s’anul·lat per part de CIU. Aquesta nova anul·lació de la reunió endarrereix el debat d’una llei que fa un any va ser consensuada pels agents econòmics i socials, les administracions locals i el govern de la Generalitat de Catalunya i tramesa al parlament per a la seva articulació legal.

    CCOO de Catalunya considera avui encara més urgent i necessari la creació del SOC. Les propostes del PP en relació al retall de prestacions de les persones aturades fa més perillós que mai la manca del SOC, que deixa les persones aturades sense instruments que facilitin les polítiques actives participades i descentralitzades que ajudin a que les persones aturades puguin trobar feina.

    Avui la manca d’un Servei Públic d’Ocupació Català és un dèficit important en la nostra capacitat d’autogovern i limita la consecució d’un marc català de relacions sociolaborals. CCOO de Catalunya insta els grups Parlamentaris i en especial a Convergència i Unió com a grup majoritari a accelerar els tràmits d’aprovació de la Llei o l’emplaça que doni explicacions públiques del perquè s’endarrereix el debat.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
    Barcelona, 2 de maig de 2002


  • Una llei amb trampa

    Fes clic per veure el document en format pdf aquí


  • «Los sindicatos y los proyectos transnacionales: una guía para la dirección de proyectos europeos de formación»

    Per consultar la guia en castellà, feu clic.


  • Un primer avís al Govern del PP. Important participació en les manifestacions de l’1 de Maig

    La gran participació a les manifestacions del primer de Maig ha estat el punt de partida del procés de mobilitzacions que realitzarem els sindicats de forma conjunta per fer front a les agressions del Govern del PP.

    La reforma de les prestacions d’atur ‘injusta i injustificable’, en paraules de José Mª Fidalgo, la Llei de Qualitat i la nova reforma de l’Impost de la Renda són tres aspectes significatius d’una política destinada a afavorir els més privilegiats i a castigar les classes populars.

    En especial, l’intent de reforma de les prestacions d’atur és inadmissible en un país on pràcticament només un 60% dels aturats cobren algun tipus de prestació, contributiva o assistencial, i on el sistema de contribució té un superàvit de més de 3.000 milions d’euros.

    Altrament, la reforma afecta tant als aturats com al personal en actiu. Només amb l’eliminació dels salaris en tràmit en cas d’acomiadament es pretén fer una transferència de gairebé 500 milions d’euros (uns 81.000 milions de pessetes) de les butxaques dels treballadors a la dels empresaris que fan una utilització improcedent de l’acomiadament.


  • Notícia de prova.

    bla bla bla


  • Ocupació de qualitat i amb drets


  • Nova Llei de conciliació de la vida familiar i laboral per als empleats públics

    Fes clic per veure el document en format pdf aquí


Afilia’t! Contacta