Darreres notícies
Els treballadors de Valeo faran vaga demà dijous
Els treballadors de les empreses del Grup Valeo a Catalunya han decidit fer vaga demà dijous, 16 de gener per exigir les alternatives que facin possible assegurar l’ocupació i el futur industrial dels centres de treball de Valeo a Catalunya.
La vaga afectarà a uns 2.000 treballadors de les empreses Valeo Iluminación de Sant Esteve Sesrovires, Valeo Climatización de Martorelles, Valeo Seguridad y Cierres d’Olesa de Montserrat, Valeo Componentes de Santa Perpètua de Mogoda i Valeo Sistemas Cables Eléctricos d’Abrera.
La vaga s’iniciarà a les 22 hores d’avui i finalitzarà a les 22 hores de demà i per tant afectarà a tots els torns de treball.
Com ja hem informat, demà dijous, dia 16, a les 12 hores, tindrà lloc una manifestació que anirà des de la Plaça de Catalunya fins la Plaça de Sant Jaume on es demanarà la implicació del Govern de la Generalitat davant l’anunci de tancament de la planta de Sant Esteve de Sesrovires.
Oficina de Premsa de CCOO de CatalunyaBarcelona, 15 de gener de 2003
CCOO demanarà un increment retributiu per sobre del 4,7 % per als empleats públics de Catalunya, per adequar els salaris al cost de la vida de Catalunya
CCOO ha fet arribar a la Direcció General de Funció Pública de la Generalitat de Catalunya la demanda que la retribució del 2003 incorpori la pèrdua de poder adquisitiu acumulada l’any 2002 per la diferència entre l’IPC previst, que fou del 2 %, i la inflació real, que es va conèixer ahir (el 4 % en l’àmbit estatal i el 4’3 a Catalunya). Aquest diferencial s’ha de sumar als increments retributius de caràcter bàsic establerts per al conjunt dels empleats públics de l’Estat per al 2003, que és d’un 2’7 %.
CCOO considera que els empleats i empleades públics de Catalunya durant molts anys han patit pèrdues de poder adquisitiu, derivades de les congelacions salarials i de la incapacitat dels governs d’adequar les previsions pressupostàries utilitzades per indexar els salaris del personal públic a la realitat de l’evolució anual de l’IPC.
És per això que ja en els acords assolits l’any 2000 en la Mesa General de la Funció Pública es va considerar que, amb motiu de l’establiment del nou acord de finançament autonòmic, s’establirien fórmules específiques que permetessin als empleats i empleades públics tenir garantit el manteniment de la capacitat adquisitiva. L’acord del 2000 es va concretar l’any 2002, un cop assolit el nou model de finançament autonòmic, i s’hi estableix una fórmula de compensació de les desviacions de l’IPC.
El proper dia 21 de gener es reuneix la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya per tractar aquest tema i es coneixerà la resposta de la Generalitat en relació al compliment dels acords del 2000 i del 2002. Des de CCOO insistim que el diferencial de cost de la vida de Catalunya reclama el màxim aprofundiment en la capacitat de negociar a Catalunya les condicions de treball dels seus empleats i empleades públics, i establir els mecanismes perquè no es perdi poder adquisitiu i es mantingui oberta la possibilitat de recuperar part del que s’ha perdut els anys anteriors.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona,15 de gener de 2003S’agreuja la crisi a les escoles d’idiomes: L’Academia Oxford tanca 11 centres.
Avui 15 de gener els 11 centres d’ensenyament que té l’acadèmia Oxford English School a Catalunya han tancat les portes seguint la via oberta per Aula Magna, Opening, Aidea i Brighton. El tancament d’aquesta empresa suposa l’acomiadament de més d’un centenar de treballadors, dels quals 80 treballen a Catalunya, i més de 10.000 alumnes que tornen a quedar-se sense classes, en molts casos amb crèdits pendents de pagament.
La Federació d’Ensenyament de CCOO considera intolerable la deixadesa de l’Administració davant la crisi que està patint aquest sector. Les actuacions de la Generalitat s’han limitat a pal·liar com ha pogut des de la Conselleria de Consum els efectes d’aquesta crisi, mentre les Conselleries de Treball i, sobretot i més important, la Conselleria d’Ensenyament s’han inhibit completament i han demostrat una incompetència absoluta a l’hora de gestionar aquesta situació.
Aquest últim any acumulem els acomiadaments a milers i els alumnes afectats es compten per desenes si no centenars de milers, però així i tot les actuacions de la Generalitat i dels grups polítics presents al Parlament de Catalunya s’han limitat a promoure codis ètics de bona conducte que ‘tal com hem denunciat en moltes ocasions- són paper mullat.
Exigim una resposta per part de l’Administració EDucativa a la crisi que afecta aquest sector. La Federació d’Ensenyament de CCOO considera que l’aprenentatge d’idiomes és una necessitat social i, per tant, és responsabilitat de les administracions garantir la qualitat i la continuïtat del servei que es presta als centres privats, així com oferir també una xarxa pública adeqüada a la demanda social en aquest país.
El proper dia 24 de gener a les 19:30 CCOO celebrarem una assemblea de professors d’idiomes de Catalunya per discutir la proposta de regulació del sector, que hem elaborat des del nostre sindicat, i per discutir possibles mobilitzacions al sector.
Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya
Per a més informació: Joan Puntí. Telef: 678551014
CCOO acorda amb Cinemes Lauren avantatges per a la seva afiliació
L’interès del sindicat CCOO per apropar l’afiliació a la cultura ha estat constant en els darrers anys i s’ha entès com un servei útil i valorat pel conjunt de l’afiliació.
Fins ara, els afiliats i afiliades gaudien de descomptes en diversos establiments i activitats culturals, a les quals s’afegeixen també, a partir d’avui, les sales de cinema Lauren de tot Catalunya.
L’acord ha estat possible arran de les gestions realitzades per la Unió Intercomarcal de Tarragona, que durant el 2002 va iniciar la negociació.
A CCOO estem satisfets d’haver pogut ampliar els serveis culturals per tal de facilitar que el conjunt de treballadors i treballadores que fan gran aquest sindicat puguin tenir un més fàcil accés a la cultura.
Els termes de l’actual acord són els següents:
Descompte corresponent al preu del dia de l’espectador per a tots els dies feiners (tret de vigílies de festius), a les sales de Cinemes Lauren a Barcelona, Blanes, Girona, Lleida, Reus, Tarragona i Viladecans, excepte en els casos en què la distribuïdora s’hi oposi.
Beneficiaris: Soci/sòcia titular del carnet d’afiliat a CCOO i familiars de primer grau (cònjuge i fills menors), sempre que vagin acompanyats per la persona afiliada.
Els afiliats i afiliades de CCOO han d’acreditar la seva condició d’afiliats a la taquilla del cinema amb la presentació del seu carnet vigent, o l’últim rebut de quotes o documents acreditatius de la seva afiliació.
Oficina de Premsa de CCOO de CatalunyaBarcelona, 15 de gener de 2003
S’agreuja la crisi a les escoles d’idiomes: l’acadèmia Oxford tanca 11 centres
Avui, 15 de gener, els 11 centres d’ensenyament que té l’acadèmia Oxford English School a Catalunya han tancat les portes seguint la via oberta per Aula Magna, Opening, Aidea i Brighton. El tancament d’aquesta empresa comporta l’acomiadament de més d’un centenar de treballadors, dels quals 80 treballen a Catalunya, i més de 10.000 alumnes tornen a quedar-se sense classes, en molts casos amb crèdits pendents de pagament.
La Federació d’Ensenyament de CCOO considera intolerable la deixadesa de l’Administració davant la crisi que està patint aquest sector. Les actuacions de la Generalitat s’han limitat a pal·liar com ha pogut, des de la Conselleria de Consum, els efectes d’aquesta crisi, mentre la Conselleria de Treball i, sobretot i més important, la Conselleria d’Ensenyament s’han inhibit completament i han demostrat una incompetència absoluta a l’hora de gestionar aquesta situació.
Aquest últim any acumulem els acomiadaments a milers, i els alumnes afectats es compten per desenes, si no centenars, de milers, però així i tot les actuacions de la Generalitat i dels grups polítics presents al Parlament de Catalunya s’han limitat a promoure codis ètics de bona conducte, que -tal com hem denunciat en moltes ocasions- són paper mullat.
Exigim una resposta per part de l’Administració Educativa a la crisi que afecta aquest sector. La Federació d’Ensenyament de CCOO considera que l’aprenentatge d’idiomes és una necessitat social i, per tant, és responsabilitat de les administracions garantir la qualitat i la continuïtat del servei que es presta als centres privats, així com oferir també una xarxa pública adequada a la demanda social en aquest país.
El proper dia 24 de gener, a les 19:30, CCOO celebrarem una assemblea de professors d’idiomes de Catalunya per discutir la proposta de regulació del sector, que hem elaborat des del nostre sindicat, i per discutir possibles mobilitzacions en el sector.Objectius sindicals per a la negociació col·lectiva del 2003 a Catalunya
El present document confederal d’orientacions i objectius sindicals per a la negociació col·lectiva del 2003 va precedit ‘com en anys anteriors’ per una important trobada de negociadors sindicals, que aquest any ha comportat un important salt qualitatiu, amb la presentació, per part de les nostres federacions, dels balanços de negociació col·lectiva 2002 i els primers apunts d’estratègia sindical per al 2003.
Feu clic per a veure el document
Reptes estratègics per al desenvolupament del Marc Català de Relacions Laborals sobre la base d’una negociació col·lectiva renovada
La negociació col·lectiva és la columna vertebral del desenvolupament del marc català de relacions sociolaborals. Aquest document identifica els problemes que considerem estructurals i de fons de la negociació col·lectiva, i les seves alternatives, convertides en objectius sindicals estratègics per als pròxims anys, és a dir, a mitjà termini. Es tracta de concretar els objectius sindicals de més llarg abast temporal que estaran presents en la negociació col·lectiva del 2003 i en la dels anys posteriors.
Feu clic per a veure el document
CCOO de Catalunya considera que el descontrol de la inflació significa un suspens a la política econòmica del Govern i afecta negativament la competitivitat

CCOO de Catalunya considerem que les dades de l’IPC del mes de desembre, amb un increment del 0,3 %, que fa que l’acumulada del conjunt de l’any 2002 sigui del 4 %, signifiquen un suspens a la política del Govern i demostren una vegada més la manca de realisme i fiabilitat de les seves previsions. Amb el 2002, ja són quatre anys consecutius en què la inflació desbordarà àmpliament les previsions: enguany ha superat en un 100 % la irreal i irracional previsió del 2 %. Cal valorar com a especialment negatiu el nivell de la inflació subjacent, l’estructural, que s’ha situat en un 3,5 %.
La inflació supera àmpliament la mitjana de la UE i de la Zona Euro. Les seves causes cal trobar-les en: a) l’actuació de determinats col·lectius empresarials que han aprofitat la introducció de l’euro per efectuar un desaprensiu increment de preus i de beneficis. En aquest sentit, cal denunciar la manca d’actuació en aquest terreny dels responsables governatius; b) la mateixa política econòmica del Govern del PP i la pujada d’impostos indirectes que graven el consum i comporten efectes inflacionaris. Ells són els responsables d’una situació que posa en perill l’estabilitat i la recuperació econòmiques. Ara més que mai ha quedat demostrat que el creixement moderat dels salaris no té cap responsabilitat pel que fa al descontrol de la inflació.
Per a CCOO de Catalunya és molt greu la manca de reacció del Govern davant d’aquesta situació. És totalment irresponsable que novament s’estableixin previsions irreals d’inflació del 2 % per a l’any 2003. Considerem que el proper any continuaran produint-se fortes tendències inflacionistes derivades tant dels efectes de la introducció de l’euro, com de la forta pujada dels preus de serveis públics i de l’alliberament de les tarifes elèctriques i de telefonia.
CCOO de Catalunya considerem que la inflació i l’alta taxa d’atur i de temporalitat són els principals problemes de l’economia del país, per als quals el Govern del PP sembla no tenir resposta, i que afectaran greument la capacitat de recuperació econòmica, la competitivitat i la convergència real amb Europa.
CCOO de Catalunya continuarem defensant el poder adquisitiu dels salaris, per la qual cosa és imprescindible la generalització de clàusules de revisió salarial a tots els convenis. Al mateix temps, denunciem l’actualització unilateral de l’SMI efectuada pel Govern, que provoca que any rere any perdi capacitat adquisitiva.
Pel que fa a Catalunya, la inflació del mes de desembre s’ha situat en el 0,6 %, mentre que la del conjunt del 2002 se situa en el 4,3 %. Això també posa en qüestió les falses previsions del Govern de la Generalitat, fruit d’una política coincident i seguidista de la del PP, així com l’efecte negatiu de la política de privatització de serveis públics, com la sanitat i l’ensenyament, que efectua el Govern de la Generalitat i que comporten efectes de major inflació.
Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de CatalunyaBarcelona, 14 de gener de 2003
Comisiones Obreras incrementa su ventaja electoral sobre UGT
Per veure el document, fes clic aquí (format PDF).
Els 156 treballadors de TYCSA, en vaga en defensa dels seus llocs de treball
Al passat mes de desembre, la direcció de TYCSA va anunciar a la plantilla que pensava tancar la planta que té aquesta empresa a Cerdanyola del Vallès, en presentar un expedient que afecta el total dels 156 treballadors d’aquesta planta, dedicada a la fabricació de cables d’acer d’ús industrial.
L’empresa, que havia arribat a tenir fins a 800 treballadors, es va traslladar fa només 2 anys a una nova ubicació a Cerdanyola. A l’anterior ubicació, en els terrenys es va fer una promoció immobiliària, cosa que fa sospitar al comitè d’empresa que pugui tornar a passar ara a Cerdanyola.
La plantilla ha comunicat que farà vaga en defensa dels seus llocs de treball durant tota aquesta setmana.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de gener de 2003