Homenatge pel 75è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals

Tindrà lloc el dissabte 26 d’octubre, a la boca nord del Túnel de la Rovira de Barcelona i divendres CCOO rebrà un grup de brigadistes britànics a les seus de Cornellà i Barcelona

El proper dissabte, 26 d’octubre, a les 11 hores es durà a terme a Barcelona un acte commemoratiu del 75è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals, a la boca nord del Túnel de la Rovira (Rambla del Carmel, on hi ha el monument a les Brigades Internacionals).

L’acte consisteix en intervencions dels secretaris generals de partits i sindicats que representen avui els que van acomiadar en el seu moment les Brigades a Barcelona (PSC, ERC, ICV, EUiA, CCOO i UGT), i a més està prevista l’actuació del Quartet Brossa i les intervencions del representant de l’Associació d’Amics de les Brigades, del Memorial Democràtic i de l’Alcalde de Barcelona. Finalitzarà amb una ofrena floral.

Per part de CCOO, hi assistirà Joan Carles Gallego, secretari general, que parlarà el primer del segon bloc d’intervencions, després que es llegeixin les paraules de comiat de Dolores Ibárruri, la Pasionaria.

Brigadistes a CCOO, demà divendres

A aquest acte vénen, a més, amics de Brigades d’altres països com 10 ciclistes britànics del club ciclista Clarion, fundat el 1895. Membres d’aquest club van formar part de les Brigades Internacionals i van morir a la guerra.

CCOO els rebrà demà divendres 25 d’octubre, a les 11.30 h a la seu de CCOO del Baix Llobregat (Carretera d’Esplugues, 68, de Cornellà), i  a les 13.45h (aproximadament), a l’espai davant la sala d’actes de la seu central del sindicat (Via Laietana, 16, Barcelona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 d’octubre de 2013

Agenda:
Divendres 25 d’octubre del 2013
11.30 hores, rebuda brigadistes a CCOO del Baix Llobregat
(ctra. d’Esplugues 68, Cornellà de Llobregat)
13.45 hores, rebuda brigadistes a CCOO de Catalunya
(Via Laietana, 16, Barcelona)

Dissabte 26 d’octubre del 2013
11.00 hores
Boca nord del Túnel de la Rovira (Rambla del Carmel, Barcelona)

Feu clic per veure la targeta de l’acte d’homenatge a les Brigades Internacionals