CCOO de Catalunya considera molt greu el rebuig del govern espanyol a la tramitació de la ILP Televisió Sense Fronteres

El sindicat ha participat activament en el procés de recollida de signatures que s’han presentat al Congrés del Diputats

CCOO de Catalunya rebutja el vet de l’Executiu per impedir la tramitació de la ILP Televisió Sense Fronteres que havia de garantir les emissions de TV3 al País Valencià o de Canal 9 a Catalunya perquè afirma, “tindria com a conseqüència un augment dels crèdits pressupostaris”. Per al sindicat aquest rebuig ignora la voluntat de més de 650.000 ciutadans que havien signat favorablement.

És la primera vegada que un Govern espanyol recomana la no admissió d’una ILP abans que la mateixa Mesa decideixi la tramitació amb les signatures vàlides necessàries per a tirar endavant, cosa que estableix un greu precedent davant el gran suport popular manifestat en aquesta iniciativa.

Per a CCOO de Catalunya són altres les raons que han motivat la petició de denegació per part de l’Executiu que es posiciona així en contra per raons polítiques a la voluntat de centenars de milers de catalans o valencians que volen rebre lliurement l’emissió de TV3 al País Valencià o Canal 9 a Catalunya.

Per la seva banda, la Mesa del Congrés ha demanat explicacions davant aquest informe negatiu de Presidència amb la qual cosa s’entén que el procés continua en marxa. En aquest sentit, CCOO estarà atenta a com es desenvolupa tota la tramitació.