La plantilla de BTV es reuneix amb representants municipals

Adjuntem el comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de BTV

Colau manté el compromís amb la internalització de la plantilla de BTV

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha refermat el seu compromís amb la internalització de la plantilla de BTV i s’ha compromès a respectar qualsevol sentència que pugui arribar a determinar que l’actual subcontractació equival a una cessió il·legal de treballadors. En una reunió amb el Comitè d’Empresa de BCN Audiovisual, que representa els més de 180 treballadors dels serveis informatius i tècnics, Colau ha assegurat que el compromís és “idèntic” a l’expressat abans de les eleccions, perquè “som els mateixos i seguim creient en una BTV pública”. També ha advertit de les dificultats per fer-ho possible: les restriccions de la Llei estatal d’estabilitat pressupostària, la inèrcia de l’actual model de gestió i el fet que el govern municipal estigui en minoria.

Aquesta reunió -la primera que els representants dels treballadors mantenim directament amb un alcalde o alcaldessa- ha servit per encarar aquestes dificultats i posar en marxa un grup de treball conjunt per a la internalització de la plantilla. Tant Ada Colau com el gerent municipal, Jordi Martí, i la directora de Comunicació, Águeda Bañón, que l’acompanyaven, han volgut conèixer amb detall l’estat de les demandes laborals que han presentat ja uns 50 treballadors subcontractats de BTV.

Martí ha reconegut que, amb l’actual “llei Montoro”, si no és que un jutge ho dictamina per aquesta via, l’Ajuntament i les seves empreses només poden contractar el mateix nombre de treballadors que es jubilin cada any, amb l’única excepció de serveis bàsics per al funcionament municipal (com ara la policia o els bombers), una condició que resultaria “difícil” d’acreditar per a BTV.

Davant l’allau de demandes laborals i de la voluntat política expressada pel govern municipal, el gerent s’ha compromès a estudiar amb els serveis jurídics del consistori la fórmula per fer possible la internalització. De moment, l’equip de govern tornarà a reunir-se durant les properes setmanes amb el comitè d’empresa per analitzar conjuntament les diverses possibilitats, en el marc de l’esmentat grup de treball per a la internalització.

Tot seguit hem assistit a la reunió del Grup Municipal de la CUP amb els companys subcontractats -i ara com ara acomiadats- del programa ‘El Pla B’.

Amb ells hem avaluat les possibilitats d’aturar el concurs actualment en marxa: no és viable. És el que ens hauria agradat als treballadors de BTV i la CUP havia recollit aquesta demanda, però cap dels advocats consultats no ha trobat la manera d’impugnar aquest concurs de forma que el jutge en pugui ordenar la suspensió cautelar. I si no és cautelar, arribarà tard. Els gabinets jurídics dels sindicats CCOO i UGT tampoc no veuen viable la impugnació. Per tant, el compromís de la CUP passa ara per sumar forces i fer possible la internalització un cop el concurs s’atorgui i les demandes es resolguin. De fet, aquest grup demanarà que la societat pública ICB (Informació i Comunicació de Barcelona, SA) assenteixi a la demanda i contracti els demandants sense necessitat d’arribar a judici.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juliol de 2015