El PP de Badalona es nega a facilitar informació i explicacions sobre el Pla d’ocupació 2013, gestionat per l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO)

Roda de premsa conjunta demà dimarts, 23 de juliol, a les 12 h

L’Ajuntament de Badalona va incorporar 204 places de plans d’ocupació el passat 1 de juliol des de la més absoluta manca de transparència vers els membres del Consell d’Administració d’aquest organisme i la ciutadania de Badalona en general.

Els sindicats CCOO i UGT, l’Assemblea d’Aturats de Badalona, la FAVB i els grups municipals del PSC i d’ICV-EUiA vam demanar conjuntament fa deu dies una reunió amb el màxim responsable de l’IMPO per conèixer de primera mà les característiques de l’oferta d’ocupació derivada del Pla de suport a l’ocupació 2013 finançat per l’Àrea metropolitana de Barcelona, i el desenvolupament del procés de selecció per cobrir els llocs de treball.

La resposta a la petició, que ha costat que ens donessin, ha estat negativa. No volen fer aquesta reunió.

Les organitzacions esmentades volem denunciar que:
– L’Ajuntament no ha aportat recursos propis al Pla d’ocupació.
– La receptivitat a les propostes i les crítiques que des del Ple municipal i des de les organitzacions sindicals i socials s’han fet pel que fa als requisits d’accés, dels salaris previstos, de la forma d’assignació dels llocs de treball, etc., ha estat nul·la.
– La setmana passada es va convocar a les persones que han accedit al Pla d’ocupació a una “sessió inaugural”, d’assistència obligatòria, amb l’alcalde (ajornada unes hores més tard).

I valorant que la negativa a celebrar la reunió no ajuda a esvair els dubtes i recels que el conjunt del procés i especialment l’assignació dels llocs de treball estant generant a Badalona, demanarem la convocatòria urgent d’un cconsell d’administració extraordinari de l’IMPO en el qual s’aporti la informació sol·licitada.

Per denunciar la falta de transparència del Govern del Partit Popular, també en el marc de les polítiques d’ocupació, convoquem conjuntament una roda de premsa demà dimarts, dia 23 de juliol, a les 12 h a la sala de la quarta planta de l’Ajuntament de Badalona (edifici de la plaça de la Vila).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de juliol de 2013

Agenda:
Dimarts, 23 de juliol de 2013
12 hores
Ajuntament de Badalona, sala de la 4a planta (edifici de la plaça de la Vila, Badalona)