CCOO del Barcelonès i UGT opinen sobre la “Marató contra la pobresa”

CCOO del Barcelonès i UGT Regió metropolitana de Barcelona, com a membres de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, han participat en els debats i treballs que, en aquests àmbits, s’han produït en relació amb el suport que l’Acord dóna a la “Marató contra la pobresa”.

Valorem positivament la utilitat que té la marató per fer palesa i situar en el debat ciutadà la cada dia més greu problemàtica del creixement de la pobresa a les nostres ciutats i al nostre país en general, amb tot el que això comporta de risc d’exclusió social per nombrosos col•lectius de ciutadans i ciutadanes.

Però no és moment de caritat. És moment de justícia i política social.

Hem de manifestar el nostre desacord en traspassar com a responsabilitat de la solidaritat ciutadana les vies de solució a aquest gravíssim problema, que no és atribuïble a la ciutadania, sinó a una determinada manera de gestionar l’economia i la societat per part del sistema polític i econòmic que patim.

Per a nosaltres, la responsabilitat és de les administracions públiques, que, ara mateix, a l’hora d’alleujar els efectes de la crisi sobre nombrosos col•lectius i famílies, són més part del problema que de la solució. No és lògic, doncs, efectuar les retallades que estem patint en drets, en prestacions i en serveis, i demanar un sobreesforç a la població –que prou que ja l’està fent– per donar un sotrac mediàtic als sentiments solidaris i humanitaris de la ciutadania en el seu conjunt.

Rebeu les nostres cordials salutacions i el nostre compromís de continuar treballant, com sempre, aportant els nostres criteris i propostes, en el marc de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.