« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

XVIII Jornades de la UPEC. “Sota el present hi ha sempre el futur”

Logo Upec Universitat Progressista Estiu Catalunya

Del 29 de juny a l’1 de juliol de 2022

Les XVIII jornades de la UPEC se celebraran els propers 29, 30 de juny i 1 de juliol de 2022 a la Sala Brigades Internacionals de la UGT de Catalunya (Rambla Santa Mònica, 10 Barcelona).

Tornarà a ser una edició de les jornades en plena, o pràcticament plena, normalitat. L’aforament serà el màxim possible durant aquests tres dies de formació, reflexió i discussió que ja portem 18 anys fent.

L’any passat, sota el títol “L’essencial és invisible als ulls” es va abordar una de les qüestions que més marquen —i preocupen— la nostra contemporaneïtat: la relació entre les noves tecnologies i la nostra sociabilitat. Amb ponents com Andreu Espasa, Ana Pardo de Vera, Bob Pop, Rebeca Quintans, Rita Rakosnik o Ignacio Sánchez-Cuenca ens van seguir més de dues mil persones per Streaming i més 200 inscrits presencials. Podeu trobar tots els materials al web o al nostre canal de YouTube.

El tema d’enguany és “Sota el present sempre hi ha el futur”. La columna vertebral temàtica que es tractarà és una altra qüestió de preocupació que travessa la nostra època: la preocupació pel futur i la possibilitat del pensament utòpic avui.

L’argamassa temàtica d’aquestes divuitena Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya serà la possibilitat del pensament utòpic, l’opció d’obrir nous horitzons en aquest “No future” neoliberal. Abordarem qüestions que poden semblar distants entre si, però que les uneix l’argamassa d’aquesta aposta pel futur faci fred, plogui o nevi.

Deia l’inventor del futurisme, Gabriel Alomar, que el futurisme “és, en fi, la convivència amb les generacions del pervenir, la previsió, el pressentiment, la pre-creença de les fórmules futures”. En aquest impuls hem organitzat una sèrie de ponències, conferències, diàlegs i actes, que com cada any esperem que despertin les més sinceres curiositats i intenses reflexions.

Hi participaran persones com Marc Giró, Sergi Raventós, Layla Martínez, Juana Dolores, o Héctor Tejero—entre d’altres— que parlaran sobre temes que pivotaran entorn a la utopia en relació a l’economia, la imaginació política i com obrir nous horitzons, la catalanitat al segle XXI o la qüestió de futur per excel·lència del nostre present com és la crisi ecològica i energètica.

Aquesta edició comptarà amb la imatge gràfica de l’artista Alfons Borrell i es farà una reproducció que es repartirà als participants.