« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada “La qüestió LGTBI: posem un + a l’acció sindical”

Baner Orgull Lgtbi 2022

El 29 de juny, a la sala d’actes de CCOO de Catalunya

Per celebrar el dia de l’Orgull LGTBI+, plantegem una jornada que ens permeti proposar fórmules de participació del col·lectiu LGTBI+, amb l’objectiu que l’àmbit no sigui una mena de calaix aïllat de la quotidianitat de l’acció sindical, i que situï la qüestió LGTBI+ en la negociació col·lectiva i com un factor de risc psicosocial al centre de treball.

Volem que sigui una jornada que no vagi encaminada de manera concreta al col·lectiu LGTBI+, sinó que sigui útil per al conjunt de l’actiu sindical de la nostra organització, en la línia de treball que està desenvolupant la Confederació de CCOO.

L’acte consistirà en:

Primera taula: “Orgull de ser en la negociació col·lectiva: posem exemples?”

En aquesta taula abordarem com incloure clàusules específiques de protecció del col·lectiu LGTBI+, però no només clàusules encaminades a erradicar l’LGTBI-fòbia, sinó també a protegir el col·lectiu LGTBI+ en les seves condicions de treball en tots els apartats d’un conveni col·lectiu, des de les categories laborals fins al règim sancionador del conveni.

Per fer-ho, comptarem amb José Manuel Morales, professor de la Universitat de Màlaga, que acaba de dirigir un projecte d’investigació sobre negociació col·lectiva i responsabilitat social corporativa en temes LGTBI+.

Segona taula: “La Inspecció de Treball ens entén: una qüestió de riscos psicosocials”

En aquesta taula la idea és analitzar com afecta ser del col·lectiu LGTBI+ al centre de treball i els reptes que implica la consideració d’aquest fet com a risc psicosocial.

En aquesta taula comptem amb la Telma, una inspectora de treball especialitzada en igualtat i diversitat.

Cartell de la jornada “La qüestió LGTBI”Inscripció a la jornada “La qüestió LGTBI”Manifest de l’Orgull 2022

Programa Jornada Orgull Lgtbi 2022