« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada sobre l’Estat actual de la gestió preventiva. Criteris d’intervenció per a una prevenció de qualitat

Prevencio Riscos Laborals Construccio

El proper divendres 17 de setembre de 2021, CCOO de Catalunya organitza una jornada per a la reflexió i el debat sobre la situació actual de la gestió preventiva que trobem en les empreses i sobre els criteris d’intervenció sindical que podem utilitzar per a millorar-la.

Aquesta activitat s’enquadra en un conjunt d’actuacions previstes des de CCOO de Catalunya per a abordar els dèficits preventius que ja vam situar en el darrer informe del 28 d’abril, entre les quals es troba el disseny i el desenvolupament d’una formació orientada a l’adquisició de nous coneixements i capacitats de la nostra estructura sindical, per a intervenir amb l’acció sindical en la millora de la prevenció i la protecció de la salut de les persones treballadores.

Aquesta jornada servirà de presentació de la plataforma i continguts de les distintes sessions formatives que es portaran a terme durant el darrer trimestre del 2021, i per a compartir experiències i pautes d’actuació que seran incloses en el disseny final de les accions formatives.

Aquesta primera jornada adreçada als responsables de salut laboral de les estructures federatives i territorials servirà de presentació de la plataforma i continguts de les distintes sessions formatives que es portaran a terme durant el darrer trimestre del 2021.

L’acció sindical és la pedra angular entorn la qual gira la nostra acció diària. Una acció sempre encaminada vers la defensa dels drets i interessos socials de la classe treballadora. La capacitació i formació dels nostres representants és fonamental per la transformació de les condicions de treball i la defensa dels nostres drets, també pel que fa a la salut laboral.

Programa de la jornada

• 11.30 h. Benvinguda i presentació. Mònica Pérez, Responsable de Salut Laboral de CCOO Catalunya
  • 11.45 h. Estat de la gestió preventiva i propostes d’acció sindical per a una prevenció de qualitat. Mònica Pérez, Responsable de Salut Laboral de CCOO Catalunya
  • 12.15 h. Presentació de la plataforma i continguts formatius per a l’estructura sindical. Severo Insausti, Coordinador general de l’Escola de Formació Sindical de CCOO de Catalunya