« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Jornada ‘El feixisme, un fenomen global’

Cartell Jornada El Feixisme Un Fenomen Global

En els darrers anys hem vist com davant l’empitjorament de les condicions de vida arran de la crisi de 2008 han sorgit forces polítiques d’ultradreta que intenten desviar la ràbia de les classes populars per la seva precarietat cap a col·lectius més vulnerables, i cap a la diversitat, objectius més fàcils de culpabilitzar i atacar que no pas el sistema econòmic que ens roba.

En la xerrada del proper dia 27, mitjançant la perspectiva històrica posarem en valor l’aportació d’Antonio Gramsci per pensar en el feixisme: com s’origina, com aconsegueix arribar a determinats col·lectius socials i com hem d’actuar per convèncer a la nostra gent de quin és l’enemic real. Per això comptarem amb nosaltres amb en Giame Pala, professor d’història i expert en l’autor, i amb Cinzia Magio, vicepresidenta de l’Associazione Nazionale Partigiani d’Italia in Spagna.

Per la seva proximitat, no tan sols geogràfica sinó també per les lluites compartides i pel treball comú en els 4 motors, comptarem per vídeo també amb l’Alessandro Pagano, secretari general de CGIL Lombardia, que ens parlarà dels atacs feixistes que el seu sindicat va rebre l’any passat i de com podem exercir la solidaritat internacional per donar-nos suport per aturar la ultradreta.

Davant les amenaces comunes cal construir llaços de solidaritat i fraternitat i crear estratègies de lluita conjunta.

Us esperem el dia 27 de gener a les 18h a l’Espai Assemblea de Comissions Obreres, no hi falteu!
També ho podeu seguir en línia a linktr.ee/acciojove

Feu clic per veure el cartell de la jornada El feixisme, un fenòmen global en format PDF