CCOO de Catalunya valora molt positivament el protocol sobre Lipoatròfia semicircular presentat per la Generalitat

CCOO de Catalunya valorem positivament el Protocol d’Actuació vers a la Lipoatròfia Semicircular presentat ahir, 4/7/2007, pel Centre de Seguretat i Condicions de Salut al Treball 4/7/2007 i elaborat conjuntament pel Departament de Treball, Departament de Salut i l’Agencia de Salut Publica de Catalunya.

CCOO de Catalunya hem opinat des del primer moment de l’aparició dels casos de Lipoatròfia Semicircular que malgrat el seu caràcter de lesió molt lleu la seva existència feia pales els defectes de disseny i , adequació a les persones dels llocs de treball i per tant la manca de prevenció per part de les empreses.

CCOO de Catalunya hem reivindicat des de el primer moment la necessitat de la declaració d’aquests casos com a accident laboral i hem fet pressió per aconseguir que les empreses i les Mútues ho reconeguessin, alhora hem publicitat el tema a través dels mitjans de comunicació per tal de sensibilitzar a la societat respecte a aquesta nova afecció. I també des de el primer moment també hem plantejat la necessitat d’un lideratge sobre la política preventiva i pal·liativa per part dels responsables públics.

Es per tot això que CCOO valorem molt positivament el protocol, ja que, a més a més de significar un treball ingent i de qualitat per part de les Administracions que han intervingut en la seva elaboració, considerem que també es un instrument molt adient per desenvolupar polítiques de prevenció a les empreses, les quals podran dissenyar un entorn de treball més saludable i que segurament a través de la intervenció per prevenir i evitar la Lipoatròfia Semicircular també s’estiguin evitant altres riscos per la salut vinculats amb els factors que provocant la Lipoatròfia Semicircular.

Per accedir al protocol:
Protocol en català