El 87 % de la nova contractació signada al mes de novembre és temporal

CCOO alerta de la fragilitat del mercat de treball i de l'impacte negatiu de la crisi en un dels col·lectius més vulnerables: el de les persones joves

Foto Tot i que els efectes devastadors de la crisi sanitària en el mercat de treball s’han suavitzat en aquest mes de novembre, Catalunya continua amb més de 484.000 persones desocupades amb una clara i greu incidència entre el jovent. El projecte de vida d’aquest col·lectiu es fa impossible quan pateixen una de les taxes d’atur més elevades d’Europa i una escassa i precària contractació signada, majoritàriament, en èpoques de temporada, quan paradoxalment són el col·lectiu més ben preparat i format del que disposem. Per tot això, és més necessari que mai donar resposta a les necessitats dels treballadors i treballadores, sobretot els qui representen el futur d’un país. Cal, doncs, repensar polítiques actives d’ocupació alineades amb les estratègies europees per tal de fer front a la situació actual, així com reforçar els serveis públics d’ocupació agilitant els tràmits de les prestacions. Tot això dins d’un marc de concertació àgil, potent i real que doni resposta equitativa i justa a la crisi.

ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes de novembre de 2020 deixa una xifra de 484.748 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa un increment interanual del 24,2 % (94.566 aturats i aturades registrats més que fa un any). A Espanya són 3.851.312 les persones que romanen desocupades, amb un augment del 20,4 %.

Respecte del mes anterior, l’atur registrat presenta un increment de 189 persones aturades (0,04 % més). La població menor de vint-i-cinc anys registra un increment de 9.506 joves sense feina (33,3 %) respecte de l’any anterior, i fa que a Catalunya hi hagi un total de 38.027 joves que cerquen feina sense èxit. Respecte l’octubre, l’atur juvenil s’ha reduït en un 9 % i 3.752 joves sense feina menys.

El comunicat complet, el trobeu en aquest enllaç veure arxiu
02/12/2020