Vaga dels treballadors i treballadores de la restauració de l’Aeroport del Prat en defensa dels seus llocs de treball

Manifestació demà divendres, 7 d’abril, a les 11.00 hores, a la Font de Canaletes, a les Rambles de Barcelona

CCOO i UGT segueixen demanant a AENA que replantegi la sortida a concurs de la restauració aeroportuària del Prat. Els 400 treballadors i treballadores de PansFood de l’Aeroport estan convocats per demà divendres, 7 d’abril, a fer vaga de 24 hores i a participar a una manifestació amb inici a les 11.00 hores des de la Font de Canaletes, a les Rambles de Barcelona.

Amb aquesta nova acció els sindicats volen reclamar la importància de mantenir la unitat de la concessió majoritària, en benefici de les persones tant usuàries com treballadores, així com la imprescindible necessitat de que per part d’AENA coordini que l’interès empresarial respecti els drets socials i laborals de treballadors i treballadores.

És de ressaltar que amb la divisió proposta i els cànons fixats, qualsevol oferta es convertirà en temerària. i el benefici de les empreses, un cop més, tindrà lloc a costa dels treballadors i treballadores. La pujada del cànon d’un 20% a un 33%, l’entrada de franquícies amb un cost de més d’un 5% i l’escomesa d’obres fa que les empreses hagin de precaritzar la contractació i rebaixar les condicions salarials en un 30% o 40%, com ha passat en altres aeroports, a més a més d’executar Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) i repercutir un major cost per als usuaris amb preus més cars.

CCOO i UGT igualment critiquen el silenci de les patronals que no aproven les condicions imposades per AENA però no les denuncien públicament per tractar de conquistar quota de mercat per repercutir els seus costos sobre les plantilles.

CCOO i UGT exigeixen que els plecs del concurs garanteixin el manteniment de la unitat en la concessió, així com la subrogació de les plantilles, i alhora reivindiquen a AENA que la concessió majoritària se segueixi mantenint en les circumstàncies actuals i amb els punts de venda que té en les terminals actuals, amb la finalitat d’evitar la pèrdua de les condicions laborals de les plantilles i de llocs de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 d’abril de 2017