CCOO decideix no subscriure el principi d’acord del Conveni de comerç de Lleida

El passat 28 de març del 2017, en la reunió celebrada a les dependències del Departament de Treball a Lleida, CCOO traslladem la decisió de no subscriure el principi d’acord que sí que van subscriure la UGT i la patronal Fecom.

Aquesta decisió s’ha adoptat després del debat intern que hem mantingut amb la nostra afiliació i amb la nostra representació del sector. Els motius pels quals s’ha adoptat aquesta decisió són, bàsicament, la reducció de la retribució de les hores treballades en festiu i que no es garanteix el poder adquisitiu dels salaris per a l’any 2017.

Quant a la primera qüestió, el recàrrec de les hores extraordinàries es redueix del 75% al 60% (tant si es compensen les hores amb descans com si es retribueixen), i per a les hores realitzades els deu primers diumenges, festius o després de les 22 hores la retribució es redueix del 150% al 100%, i a partir de l’onzè festiu aquesta retribució es redueix al 75% (tant si es compensen les hores amb descans com si es retribueixen).

Respecte de l’increment salarial, s’estableix per a l’any 2017 un increment de l’1,5%, sense clàusula de revisió salarial, per la qual cosa ens temem que aquest increment pot quedar per sota de l’increment de l’IPC real que actualment se situa en el 3%.