CCOO valora positivament la proposta de modificació de la Llei catalana de cooperatives per lluitar contra la precarietat laboral

En el marc de la campanya sindical que CCOO estem impulsant al sector carni, el passat mes d’octubre vam mantenir una reunió de treball amb els grups polítics del Parlament de Catalunya per traslladar-los la necessitat de modificar la llei de cooperatives i posar fi a les males pràctiques d’algunes empreses del sector, que emparant-se en un ús fraudulent d’aquesta figura, exploten els treballadors i treballadores i els apliquen unes condicions laborals indignes, molt per sota del que marca el conveni sectorial.

Ara, els grups parlamentaris de Junts pel Sí, Catalunya Sí Que Es Pot i la CUP-Crida Constituent, en el marc de tramitació de la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat de Catalunya, han registrat esmenes legislatives que garanteixen l’aplicació, com a mínim, de les condicions establertes en els convenis col·lectius de referència per als treballadors i treballadores associats de les cooperatives. CCOO d’Indústria de Catalunya vetllarà perquè aquesta iniciativa sigui aprovada definitivament en els propers dies al Parlament.

CCOO d’Indústria valora positivament aquestes propostes de nova regulació que, quan resultin aprovades, ens proporcionaran una eina legal per combatre les pràctiques d’explotació laboral, tant a la indústria càrnia com en altres sectors a Catalunya. Per això fem una crida als treballadors i treballadores per enfortir l’organització sindical en aquests sectors i fer efectius els seus drets laborals, reclamant la posada en pràctica d’aquesta mesura i fent-ne un seguiment intensiu mitjançant la Inspecció de Treball.