CCOO de Catalunya dedica el 6 d’octubre al sindicalisme internacional

CCOO de Catalunya dedicarà la propera jornada del 6 d’octubre a organitzar una sèrie d’actes que tenen a veure amb la importància del sindicalisme internacional. El lloc serà la sala 11 de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona).

Al matí, a partir de les 10.30 hores, tindrà lloc la trobada “Més comitè d’empresa: més informació i consulta”, que està emmarcada en el projecte anomenat Dedalus i Arianna. En la jornada tindran molt protagonisme els comitès d’empresa europeus. El programa de la jornada és aquest:

11.00 h  Benvinguda i presentació del projecte Dedalus i Arianna, a càrrec de Ricard Bellera, secretari d’Internacional, Migracions i Cooperació de CCOO de Catalunya.

11.15 h  Conferència: “Comitès d’empresa europeus, un potent instrument sindical”, a càrrec de Fabio Ghelfi, secretari d’Internacional de la CGIL de la Llombardia.

12.15 h  Torn de preguntes i debat obert.

12.45 h  Ponència: “Quin perfil és l’idoni per a un delegat/ada de CEE?”, a càrrec de Carles Català, responsable de Comitès d’Empresa Europeus de la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya.

13.00 h  Torn obert de preguntes.

13.15 h  Ponència: “CEE i intervenció en processos de reestructuració. La qüestió dels temps”, a càrrec d’Emili Penado, responsable de Comitès d’Empresa Europeus de la Federació de CCOO d’Indústria.

13.30 h  Torn obert de preguntes i debat.

El model sindical llatí

A partir de les 16.00 hores, dins del cicle Models Sindicals, la Fundació Cipriano García i la Secretaria d’Internacional, Migracions i Cooperació de CCOO de Catalunya han organitzat una conferència titulada “El model sindical llatí. Sindicalisme amb classe?”.

La conferència anirà a càrrec de Nico Cue, secretari general de la Federació d’Indústria del sindicat belga FGTB, i de Fabio Ghelfi, secretari d’Internacional de la CGIL de la Llombardia italiana.

Presentarà l’acte Montse Delgado, secretària de Formació Sindical, Estudis i Cultura de CCOO de Catalunya, i el tancarà Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya.

Aquest acte tindrà lloc en el mateix espai de l’anterior i, un cop finalitzat, es lliurarà el primer Premi a la Iniciativa Sindical Solidària Arelis Castillo, en l’àmbit de la cooperació internacional sindical, convocat per la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya.