Preacord de conveni col·lectiu de TV3

Després de la darrera sentència de l’Audiència Nacional

Adjuntem comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de Televisió de Catalunya (TVC):

Recuperació del Conveni de TV3 sense retallada del 5%

Dimarts 28 de juliol a la nit la direcció de la CCMA i el Comitè d’Empresa de TV3 hem arribat a un preacord sobre el XIII Conveni col·lectiu de la CCMA, SA (àmbit de televisió), dins de la negociació sobre l’execució de la sentència de l’Audiència Nacional respecte al retorn del RAV (retallada del 5%).

Els acords inclouen que la direcció renuncia a presentar recurs sobre la sentència. El descompte del 5% es deixarà d’aplicar quan l’acord sigui ratificat pels treballadors i treballadores a principis de setembre. El retorn de la retallada des del 2013 es farà a terminis fins al 2018. La devolució es farà també i de manera immediata als treballadors i treballadores acomiadats per l’ERO.

El conveni col·lectiu que recuperem serà vigent dos anys (2015-16), amb dos anys més d’ultraactivitat fins a finals del 2018, amb alguns afegits en matèria d’equiparació dels treballadors i treballadores provinents d’altres empreses de l’ens públic i de limitació dels efectes de la desregulació de la jornada propiciats per la reforma laboral. Inclou també el compromís de no fer acomiadaments col·lectius durant el període 2015-2018 i de negociar amb el comitè els plans d’unificació i confluència de redaccions de TV3 i Catalunya Ràdio.

Amb aquest preacord els treballadors i treballadores aconseguim el doble objectiu que ens havíem plantejat:
-Recuperació del conveni col·lectiu que ens van treure el gener del 2014.
-Eliminació del RAV i recuperació de les quantitats il·lícitament descomptades.

És un pas decisiu cap a la resolució del llarg conflicte laboral dels últims anys a TV3, que ha provocat acomiadaments col·lectius i retallades de sou i de condicions laborals als treballadors i treballadores, que ara comencen a ser restituïts.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2015