300 treballadors de Correos de Catalunya participaran en la Caravana Postal rumb a Madrid

Dijous 27 de novembre: contra les retallades, per la defensa d’un servei postal públic de qualitat i amb futur

Una multitudinària Caravana Postal, amb milers de treballadors i treballadores de Correos procedents de tot l’Estat, confluirà el dijous 27 de novembre, dia de vaga general de Correos, a la Puerta de Alcalá de Madrid. Aquí s’ iniciarà el recorregut de la gran manifestació convocada per CCOO, UGT, CSI-F i SL per protestar per les retallades que Correos i SEPI (Societat Estatal de Participacions Industrials, en la qual s’enquadra Correos) estan plantejant en la negociació del conveni col·lectiu per a laborals i acord general per a funcionaris i que podria extingir  milers de llocs de treball en els propers anys

Després de l’èxit de les mobilitzacions realitzades a les províncies, durant el mes de novembre, per protestar per les agressions que Govern, SEPI i empresa estan cometent en tot l’Estat des del 2011 i que ja extingit 8.000 llocs de treball i que podrien ser-ne 14.000 més si no s’hi posa fre, treballadors i treballadores de tot l’Estat  pujaran, el 26 de novembre, als autobusos i aniran cap a  Madrid per reclamar una regulació laboral que reculli un salari just, més plantilla i respecte als drets laborals.

La manifestació, en la qual es preveu que participin desenes de milers de treballadors i treballadores de Correos de tota Espanya, sortirà a les 12.45 del matí des de la Puerta de Alcalá per arribar a l’edifici de la SEPI, situat al carrer Velázquez, 134.

Els 300 treballadors de Catalunya formaran part d’una Caravana Postal de més de 4.000 treballadors arribats amb autobús, procedents de tots els punts del país, i que a la capital de l’Estat cridaran alhora  contra les agressions proposades per l’empresa a les taules de negociació del conveni i acord i que suposen l’augment de les retallades d’ocupació, de la flexibilitat, de la mobilitat geogràfica i la desregulació dels drets laborals.

Els sindicats convocants exigeixen un gir radical a l’empresa pública i a la SEPI perquè retirin les seves propostes de noves retallades en la negociació i, per contra, que incorporin mecanismes que permetin millores en ocupació, salari i drets laborals, en benefici d’un servei postal públic que és de tots i que la política de retallades ha danyat seriosament, deixant milers de ciutadans, a tota Espanya, sense un repartiment diari.

CCOO, UGT, CSI-F i SL han assenyalat que el procés de mobilitzacions continuarà amb una vaga general els propers 22 i 23 de desembre i si l’empresa no rectifica es desenvoluparà també al llarg del 2015.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de novembre de 2014