Joan Carles Gallego s’afegeix a la demanda d’un immediat alto el foc a Gaza signat per 5 organitzacions sindicals europees

Gaza: Ceasefire Now! / Gaza: Alto el foc, ja!

Els secretaris generals dels sindicats de la CISL i CGIL de Lombardia, de la CGT de Rhône-Alpes, de Novi Sindicat de Croàcia i de CCOO de Catalunya (Joan Carles Gallego) han signat conjuntament una demanda per a l’alto el foc immediat a Gaza. Aquesta iniciativa s’emmarca dins la campanya llançada el 14 de juliol per la Confederació Sindical Internacional (CSI) i promou la signatura d’un missatge que serà enviat als líders palestins i israelians:

Text de la carta:
Gaza: Ceasefire Now! / Gaza: Alto el foc, ja!

Les organitzacions sindicals que signen aquesta declaració volen expressar la seva oposició a totes les formes de violència, amb independència del seu origen, i als càstigs col·lectius a la població civil.
Cap acció militar pot resoldre el conflicte entre Israel i Palestina que ja dura més de 60 anys. Tan sols el diàleg, el respecte pels drets humans i l’aplicació dels convenis internacionals i de les nombroses resolucions de les Nacions Unides poden portar la pau a la regió.
Stop! Els sindicats sotasignats donen suport a la campanya llançada el 14 de juliol per la Confederació Sindical Internacional (CSI) per aconseguir un alto el foc immediat en el conflicte entre Israel i Palestina a Gaza, i demanen:
– El cessament immediat dels bombardejos.
– L’aixecament del bloqueig a Gaza.
– El començament de negociacions per al desmantellament de les colònies.
– La represa del procés de pau.
Defensem i donem suport a la campanya de la CSI i demanem a tothom que signi el missatge que serà enviat als líders israelians i palestins, i que trobareu a:

Aquesta campanya ha estat possible gràcies al suport de LabourStart, un lloc web d’informació que recull notícies de tot el món sobre el tema del treball i els drets dels treballadors i treballadores. També representa un instrument al servei de les organitzacions sindicals per promoure campanyes pel respecte als drets humans i per a la millora de les condicions laborals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2014