CCOO convoca vaga parcial a RENFE com a protesta per la segregació de l’àrea de mercaderies de RENFE Operadora

83 treballadors han hagut d’abandonar l’empresa

CCOO ha convocat aturades a RENFE per als dies 26 i 29 de setembre com a protesta per la segregació en empreses comercialitzadores de l’Àrea de Mercaderies de RENFE-Operadora, que ha obligat 83 treballadors i treballadores a abandonar de manera forçosa l’empresa, ha privatitzat 11.000 vagons i posa en greu risc el futur laboral de tots els empleats.

El procés de segregació té el seu inici al novembre de 2010, quan es presenta el “Pla Estratègic d’Infraestructures i Transport”, en el qual, entre les 119 mesures plantejades, es recollia la segregació de l’Àrea de Mercaderies de Renfe-Operadora i la venda de grans terminals de mercaderies per valor de 800 milions d’euros, que es destinarien al finançament del Pla Estratègic.

CCOO ha mantingut la seva oposició al projecte des que va ser presentat a finals de 2010, sent l’únic sindicat que ha votat en contra en els consells d’administració i ha protagonitzat mobilitzacions i concentracions davant el Ministeri de Foment. El sindicat ha manifestat la seva oposició pel que fa al procés, al model empresarial i pel que fa als drets dels treballadors i treballadores afectades. Així, per exemple, pel que fa al model empresarial assenyala que “considera aquesta decisió improvisada i injustificada, trenca el model de manteniment i potenciació del ferrocarril públic i suposa una greu agressió a les treballadores i treballadors de Renfe-Operadora, generant en la societat i en el col•lectiu ferroviari un clima de descrèdit i desconfiança cap als dirigents empresarials i polítics “.

Davant d’aquest plantejament, CCOO segueix proposant l’aprofitament del Pla de Potenciació del Transport de Mercaderies per Ferrocarril del Ministeri de Foment 2009-2013, apostant per Renfe-Operadora com a operador públic de referència; incentivant el transport de mercaderies per ferrocarril evitant així la saturació de la carretera, abaratint costos i reduint emissions contaminants; impulsant i potenciant la intermodalitat amb tots els mitjans de transport, i millorant en els serveis complementaris i auxiliars.

Les aturades convocades es desenvoluparan els dies:

– 26 de setembre, de 7 a 9 i de 20 a 22 hores.
– 29 de setembre, d’11 a 15 i de 18 a 22 hores.