L’Escola de Formació Sindical de CCOO i la UOC organitzen un curs virtual de Contractació

En el marc del conveni de col·laboració signat entre ambdues institucions, que té com a objectiu desenvolupar accions formatives i recerca en els àmbits del món del treball, i amb la finalitat de facilitar eines i coneixements tècnics i jurídics per a desenvolupar les habilitats de les persones que, en els diferents àmbits del sindicat, treballen en la contractació als centres de treball, l’assessorament o la representació sindical, l’EFOSI i la UOC organitzen un curs de Contractació (nivell intermedi).

Els continguts són els següents: El contracte de treball, Els drets d’informació, Els contractes de treball més habituals, La figura del frau de llei, La subcontractació i les ETT.

El curs, amb metodologia 100% virtual, es farà per mitjà del Campus Virtual de la UOC, amb un model flexible i dinàmic que gira entorn del disseny d’espais, recursos i dinàmiques que afavoreixen l’aprenentatge. Es treballarà amb un material jurídic actualitzat (plataforma Aranzadi) i serà complementat per articles recomanats i sentències i jurisprudència d’interès.

El curs s’adreça a delegats i delegades que hagin fet el curs bàsic de formació sindical, a quadres sindicals que facin el seguiment de la contractació a l’empresa i als que estiguin especialment interessats en l’àmbit tecnojurídic i socioeconòmic.

El curs començarà el 6 de febrer de 2012, i les 50 hores de formació en línia, aproximadament 10 hores setmanals, s’estendran durant 6 setmanes; es preveu que acabarà pels volts del març de 2012.

L’Escola de Formació Sindical certificarà l’assistència o l’aprofitament del curs. La UOC certificarà oficialment, segons la normativa vigent, els alumnes que hagin superat els processos d’avaluació i mecanismes de seguiment formulats amb aquesta finalitat amb 2 crèdits ECTS.