Josep Fontana: ‘La contribució del moviment dels treballadors i treballadores per a consolidar l’estat del benestar’

Espai obert per a la reflexió en el marc del Consell de Comfia-CCOO Catalunya

L’historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Fontana participarà en un espai obert al conjunt de l’estructura sindical de CCOO, en què farà una reflexió sobre la contribució dels moviment dels treballadors i treballadores per consolidar l’estat del benestar i els drets de ciutadania socials, agafant com a fil conductor alguns dels arguments presents a la seva última obra Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945. La trobada es realitzarà el divendres 20 de gener a les 12 hores, a la sala d’actes de CCOO, en el marc del Consell de COMFIA-CCOO de Catalunya, i compta amb la col·laboració de la Secretaria de Formació i Cultura de CCOO de Catalunya.

Aquesta intervenció es fa en un context difícil de reflexió profunda i de redefinició de les propostes, alternatives i de defensa aferrissada de l’estat del benestar per part del sindicalisme confederal i dels moviments dels treballadors i treballadores.

Josep Fontana va rebre un acte de reconeixement per part de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya el passat mes de juny per la seva trajectòria cívica i professional dedicada a la recerca i la investigació en les ciències socials, la qual ha aportat a la nostra societat un valuós llegat intel·lectual per comprendre la realitat que ens envolta i donar-nos eines per transformar-la en una societat més justa i equitativa.

Josep Fontana és el president del jurat del Premi Ángel Rozas, que convoca la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, a la Recerca en Ciències Socials per a investigadors i investigadores novells amb l’objectiu de reconèixer la millor recerca sobre el món del treball.

Josep Fontana també és premi Creu de Sant Jordi (2006), premi nacional a la trajectòria profesional i artística de la Generalitat de Catalunya (2007), doctor honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, per la Universitat de Valladolid i premi en reconeixement a la trajectòria com a acadèmic i intel·lectual d’esquerres, historiador i formador de molts ciutadans i ciutadanes del país des de l’àmbit universitari, així com per generar debat i transmetre noves idees, des de la Universitat Progressista d’Estiu (UPEC) el 2011.

+ informació sobre la conferència