Mobilitzacions en la Jornada Mundial pel Treball Digne 2011

Amb motiu de la Jornada Mundial pel Treball Digne 2011, convocada per la Confederació Sindical Internacional (CSI) el 7 d’octubre des del 2008, enguany s’han fet diferents manifestacions i concentracions a Catalunya, concretament el dijous 6 d’octubre.
L’Escola de Formació Sindical va fer difusió de la Jornada Mundial pel Treball Digne en tots els cursos que es porten a terme i va participar en algunes de les concentraciones que es van dur a terme durant el matí.

A Barcelona, prop de 15.000 persones van sortir al carrer a les 18.30 per exposar que el treball digne no és un privilegi. L’Escola de Formació Sindical també es va voler sumar a aquesta iniciativa. Aquesta manifestació es va desenvolupar a la tarda entre la plaça d’Urquinaona i el Pla de Palau. Els sindicats convocants (CCOO de Catalunya, UGT i USOC) han reivindicat ocupació de qualitat i prestacions socials, i han defensat els serveis públics -en particular l’educació i la sanitat- i el dret a la negociació col·lectiva, tot exigint, un cop més, una sortida justa de la crisi.

El treball digne no és un privilegi.