L’Escola de Formació Sindical participa en una acció formativa de l’ETUI

L’Escola de Formació Sindical, a través de la formadora Lorena Castro, ha participat en una acció formativa (“Eurotrainers 2”) de l’ETUI, l’Institut Europeu de Formació Sindical.

Aquest mes de febrer ha tingut lloc la segona part del curs (“Eurotrainers 2)”, a Vílnius, Lituània. En aquesta edició han participat formadors sindicals d’Anglaterra, Àustria, Itàlia, Finlàndia, Bulgària, Portugal, França i Espanya. Els objectius d’aquest segon nivell són:

• Comprendre les estructures de formació sindical a tot Europa.
  • Desenvolupar temes multiculturals en la formació sindical tenint en compte la influència de les diferències culturals, el gènere i les cultures sindicals en un ambient de formació.
  • Conèixer les funcions i l’estructura de la CES (Confederació Europea de Sindicats) i de l’ETUI (Institut Europeu de Formació Sindical).
  • Comprendre les diferents metodologies utilitzades en la formació sindical.
  • Desenvolupar accions formatives a escala europea i transformar les estratègies sindicals en formació.

L’ETUI desenvolupa aquests cursos com a eina per a l’intercanvi d’experiències entre els formadors sindicals europeus i per crear una xarxa d’euroformadors que puguin intercanviar eines i treballar conjuntament a escala europea.