La lluita continua: mobilitzacions el 15 i 18 de desembre

L’Escola de Formació Sindical va formar part activa, amb la resta de l’organització, en el procés de vaga general però la lluita continua i, per tant, de nou hem participat en les diferents manifestacions dels últims dies.

El dia 15 de desembre passat ens vam mobilitzar contra la retallada de drets laborals i socials i en defensa de l’Estat del benestar i la cohesió social. Aquestes mobilitzacions, convocades de manera conjunta per CCOO i UGT a tot l’Estat, coincideixen amb la segona Jornada d’acció europea, convocada per la Confederació Europea de Sindicats (CES) contra les mesures d’austeritat promogudes per la Unió Europea. D’aquesta manera, durant el dia 15 es van celebrar concentracions a empreses de tot Catalunya i diferents manifestacions a Barcelona (Subdelegació de Govern, ICS, Foment…) que després es van reunir a la plaça St. Jaume.

L’Escola de Formació Sindical col•labora de nou amb aquestes mobilitzacions. En primer lloc, es van suspendre tots els cursos perquè els delegats poguessin participar-hi i organitzar aquestes concentracions. En segon lloc, l’equip de l’escola ens vam posar a disposició de l’organització per participar en les diferents accions que es van portar a terme durant aquest dia.

El Govern de Zapatero continua amb el seu full de ruta de retallades socials i laborals, per tant les nostres accions no van parar el 15 de desembre. Pocs dies després, el 18 de desembre, de nou tota la ciutadania va quedar convocada a una manifestació a les 17 h a la plaça Universitat en defensa de l’Estat del benestar, en contra de les retallades socials. Diferents entitats socials van donar suport a aquesta nova mobilització convocada per CCOO i UGT, i l’Escola de Formació Sindical també va voler contribuir-hi. A part de fer difusió d’aquestes mobilitzacions durant les darreres sessions formatives, l’equip de l’escola va assistir a aquesta manifestació perquè creiem que hi ha una altra sortida a la crisi molt més justa. Ja fa temps que des del sindicat lluitem per aquesta altra sortida a la crisi que no generi més desigualtats i injustícia, i que sigui útil per reactivar l’economia. Continuarem treballant per aconseguir-ho. La lluita continua.