Concentració al centre Carrefour Les Glòries de Barcelona contra l’explotació laboral

Mobilitzacions en diferents dies i hores a tota Espanya

Demà divendres, 19 d’octubre, de 18’00h a 20’00h, la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme (FECOHT) de CCOO de Catalunya, convoca una concentració al centre Carrefour Les Glòries (centre comercial Barcelona Glòries) de Barcelona per denunciar l’explotació laboral que aplica la multinacional.

La multinacional Carrefour ha modificat horaris i temps de treball (art. 41 ET), amb la finalitat d’evitar contractacions temporals, principalment durant els caps de setmana, quan l’afluència de clients és més elevada. Aquesta pràctica comporta una modificació substancial de les condicions de treball per als treballadors/es, que es veuen obligats a realitzar una jornada laboral més extensa durant els caps de setmana, amb torns partits, sobrecàrrega de treball, pitjors condicions i major risc d’afectació per a la seva salut.

Si el sector dels grans magatzems és ja per sí mateix un sector molt castigat en condicions laborals, Carrefour ho empitjora fent més difícil la conciliació de la vida laboral i familiar, i dificultant-la amb horaris abusius que no permeten la deguda atenció als fills i/o familiars dependents. A això hem d’afegir que el treballador/ra té molta dificultat per trobar una solució al problema, donat que amb el seu salari és difícil pagar a algú que els supleixi a casa i no ho poden preveure amb temps, ja que les condicions imposades per l’empresa els obliga a estar quasi tot el dia “a disposició”.

Aquest mes la patronal ha reduït un 0,53% el salari, ignorant la vigència del Conveni, que és fins a finals d’any. A aquesta baixada, que empitjora encara més la situació, s’ha d’afegir que Carrefour ha modificat el text del Conveni amb la finalitat de no complir una sentència que, a instàncies de la demanda plantejada per CCOO, reconeix que ja que els treballadors/es del sector estan molt castigats/des per haver de desenvolupar la seva feina en dissabtes, diumenges i festius, els concedeix, sense distinció al tipus de contracte, el dret a gaudir de cinc dissabtes anuals de lliurança.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 d’octubre de 2012

Agenda:
divendres 19 d’octubre del 2012
18.00 hores
Carrefour Les Glòries (Barcelona)