contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Edifici històric de la Llotja

CCOO denuncia la manca de voluntat política per recuperar l'edifici del Borsí, patrimoni històric, referent cultural de la ciutat de Barcelona i dels ensenyaments artístics públics

La Generalitat de Catalunya propietària de l’edifici del Borsí, a Barcelona, incompleix la Llei 9/1993, del patrimoni cultural català, que obliga a la preservació i el manteniment dels béns culturals catalogats, ja que permet el seu abandonament i deteriorament.

Ahir mateix un grup d’activistes va ocupar el Borsí, edifici històric de la Llotja. Resta, així, palesa la desídia i la manca de voluntat de les administracions públiques en recuperar per a usos cívics, ciutadans i públics aquest edifici emblemàtic situat al cor de la Barcelona vella.

CCOO va denunciar fa un any la possible privatització de l’edifici en Museu Woody Allen per part de l’anterior Govern municipal, i va promoure la Plataforma Recuperem el Borsí, oberta a la participació veïnal, escoles d’art i disseny i artistes per tal d’elaborar un projecte artístic i cultural de barri i de ciutat.

El passat 1 de febrer, CCOO va presentar als grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona una proposta de moció per tal d’iniciar les accions i iniciatives necessàries per a la recuperació i rehabilitació de l’edifici (propietat de la Generalitat), el retorn de l’activitat artística i cultural pública i el caire social del projecte; cap grup la va presentar.

L’antiga seu de la Llotja del carrer Avinyó ha estat epicentre històric d’un entorn cultural en el qual s’ha fomentat l’educació artística durant diferents generacions. L’arrelament de la Llotja a Ciutat Vella va començar el 1775 quan l’escola va iniciar la seva activitat docent a l’edifici de Pla de Palau, Llotja de Mar. La vinculació amb el Borsí data del 1940.

La sortida de l’escola del districte de Ciutat Vella es va dur a terme de forma abrupta fa ja sis anys per la desídia i l’abandonament de l’Administració, amb la qual cosa va perdre el seu arrelament secular al districte. L’edifici va ser desallotjat per risc en la seguretat, per manca de manteniment. Els sostres tenen risc de desplomar-se i les condicions generals d’ús de l’edifici són extremadament precàries, fins i tot perilloses. Però l’edifici conté elements d’alt valor artístic, patrimoni públic que cal preservar, i el mateix edifici està catalogat com a patrimoni històric.

Després del desallotjament, l’escola va ser traslladada al districte de Sant Andreu. Recordem que la seu de Sant Andreu va estar en perill l’any passat quan es va conèixer el projecte de poliesportiu municipal que afectava els tallers de la seu.

CCOO de Catalunya va denunciar i va participar en la reivindicació d’alumnes i professors que es van mobilitzar i acampar a les instal·lacions. Finalment, amb el nou Govern municipal s’ha arribat a un acord per tal de mantenir les naus i els tallers sense cap tipus d’afectació.

El Govern no ha invertit els darrers anys en els ensenyaments artístics públics i ha apostat pel model privat. Així, actualment Barcelona disposa de més oferta privada de disseny que Nova York o Londres.

CCOO defensa la recuperació i rehabilitació de l’edifici del Borsí i la utilització com a espai públic de formació, creació i difusió dels ensenyaments artístics i del disseny. Reclamem de l’Administració que els tingui en compte en el desplegament legislatiu i que posi els recursos necessaris perquè l’oferta pública a la ciutat de Barcelona no sigui inferior a la privada, al mateix temps que es garanteixin les condicions laborals del cos docent d’aquestes especialitats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de maig de 2016