CCOO organitza una jornada sobre el dret de la ciutadania a conèixer el passat

Dilluns, 8 de juny, a partir de les 10 h, al CaixaForum de Barcelona

La Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya organitza la jornada titulada “El dret ciutadà de conèixer el passat: patrimoni històric, món digital i protecció de dades”. Tindrà lloc el dilluns 8 de juny, a les 10 hores, al CaixaForum-Centre Social i Cultural de l’Obra Social “la Caixa” de Barcelona (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).

El propòsit de la jornada, que se celebra en el marc del Dia Internacional dels Arxius (9 de juny), és contribuir a alguns dels objectius propis de la comunitat professional d’arxivers, com ara: conscienciar la ciutadania de la importància dels arxius pel mateix exercici dels seus drets i la construcció de la memòria col·lectiva; sensibilitzar, tant el sector públic com el privat, de la necessitat de preservar els arxius a llarg termini i facilitar-ne l’accés, consulta i difusió; i, finalment, promoure i millorar la imatge dels arxius entre la ciutadania.

L’estructura de la jornada s’ha dissenyat al voltant de tres taules monogràfiques, en torns de matí i tarda, sobre arxius sindicals i coneixement del passat, arxius i drets ciutadans, i arxius i arxivers per a la societat. La inauguració serà a càrrec de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Àngel Font, director corporatiu de Persones i Estratègia de la Fundació Bancària “la Caixa”. La cloenda (17.30 h), la farà Montserrat Delgado, secretària de Formació Sindical, Estudis i Cultura de CCOO de Catalunya.

La inscripció i l’entrada és gratuïta, amb places limitades.

Trobareu més informació i el programa de la jornada a internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 5 de juny de 2015