contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

La Generalitat vol crear una empresa pública de gestió

El Govern posa en venda el patrimoni cultural

Segons denuncia la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, el Govern català vol crear una empresa pública per privatitzar la gestió del patrimoni cultural de la Generalitat, que inclou el patrimoni material i immaterial, el moble i immoble, tant en la seva dimensió arqueològica com històrica, artística, científica i tècnica, bibliogràfica, documental i etnològica. També durà a terme actuacions en matèria de protecció, inventari, catalogació i declaració de béns immobles i mobles, i complirà les atribucions relatives a inspecció i règim sancionador.

Aquesta mesura va en direcció contrària al missatge, tan repetit del Govern, de la necessitat d'eliminar, o reduir, aquests tipus d'ens públics, per les especials dificultats de control, especialment econòmic, i per l'opacitat de la seva gestió.

CCOO rebutgen aquesta mesura, ja que significa que la cultura deixarà de ser un bé públic i un pas important per convertir un dret universal d'accés a la cultura i al patrimoni en un servei sota peatges.

Els museus són una part important del nostre patrimoni, que faciliten el coneixement històric de la nostra cultura i vetllen i han de vetllar per la protecció del nostre patrimoni per damunt de colors polítics. L'accés a la cultura de tota la ciutadania passa per mantenir la socialització del patrimoni cultural.

Deixar, en mans empresarials privades, àmbits importants com la recerca, la inversió en patrimoni i la seva gestió i inspecció posa en perill la conservació, l'ampliació i la socialització del patrimoni cultural d'un poble.

Un bon model de gestió pública és més eficient que el privat, que sempre cercarà el lucre, i garanteix l'accés de tots els ciutadans a la cultura.

La creació de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural precaritza les condicions laborals dels actuals treballadors i treballadores del Departament de Cultura, ja siguin personal funcionari o laboral i els deixen en incertesa de futur.

Finalment, volem manifestar la sagnant contradicció que suposa fer expedients de regulació d'ocupació, acomiadant, o preveient acomiadar, centenars de treballadors i treballadores a determinades empreses públiques, amb l'argument que s'ha d'aprimar l'Administració, mentre en creen de noves, com aquesta Agència, amb una important i costosa estructura i direcció, que realment no significarà cap estalvi, i que se situen en les polítiques de privatització de serveis públics com a forma de desmantellar els serveis públics de tot tipus.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de febrer de 2013