contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Manifest del sector cultural català per a la vaga general del 29 de març del 2012

SindicART s'adhereix a la vaga general del 29 de març

Les associacions i entitats culturals sotasignades s'adhereixen a la jornada de vaga general, convocada per al dia 29 de març, contra la reforma laboral, pels motius expressats en el comunicat següent:

“El sector cultural, de l’espectacle, les arts escèniques i l’audiovisual no quedarem al marge de les desastroses conseqüències d’aquesta reforma laboral. Una reforma que trunca el dret constitucional a la negociació col·lectiva, una reforma que facilita l’acomiadament i fomenta la precarietat dels treballadors, que dóna molt més poder als empresaris per canviar les condicions de treball com els convingui, etc. El nostre sector rebutja aquesta reforma perquè desregularitza, i el nostre objectiu és anar cap a la regularització laboral. Per aquest motiu, per la dignitat dels treballadors, per defensar els drets que tants anys han costat d’aconseguir, per unes condicions de treball estables i dignes, hem de sortir al carrer el dia 29 per dir: "Prou abusos i prou desregularització!".

Com diu l’humorista austríac Karl Valentin: “L’art és bonic, però comporta molta feina”. L’exercici professional dels oficis del sector cultural (actors, ballarins, coreògrafs, directors, guionistes, escenògrafs, figurinistes, tècnics, regidors, gestors culturals, artistes plàstics, artistes de circ, músics, escriptors, etc.) està lligat a la disciplina, el sacrifici i la precarietat. La societat, però, no ens veu com a treballadors.

Històricament les condicions laborals i els llocs de treball del sector cultural professional han estat molt precaris i per sota dels de la resta de sectors a Catalunya i a l’Estat espanyol. En un alt percentatge, la contractació dels professionals de la cultura (o la no-contractació, que obliga a altres formes legals, com els autònoms i els empresaris unipersonals, no sempre justificats) és tan irregular que impedeix poder optar a la protecció social de què gaudeix qualsevol altre treballador. Aquesta precarietat laboral repercuteix directament en el procés creatiu, en la seva situació familiar i social del treballador, i repercuteix, per tant, en la salut de la indústria i de la cultura del país.

El sector de la cultura és un sector molt temptador a l’hora de posar les tisores. Som precaris, però som necessaris. La cultura representa més del 4 % del PIB i, actualment, les retallades i la inestabilitat laboral s’han accentuat tan exponencialment que s’estan assolint nivells insostenibles per a la professió. La reforma laboral que rebutgem fomenta aquesta precarietat.

La unió fa la cultura! Per això, unim-nos per dir NO a aquesta reforma. Ens trobarem dijous, 29 de març a les 17.45 h als Jardins de Salvador Espriu (Av. Diagonal amb passeig de Gràcia).

Feu clic per veure la notícia original.

23/03/2012

Cercador