CCOO del Barcelonès mostra la seva oposició a l’ocupació dels carrils bus per part de les motos

Davant el Pla estratègic de la moto de l’Ajuntament de Barcelona

CCOO del Barcelonès s’oposa a l’ocupació dels carrils bus per a la circulació de les motos, que planeja l’Ajuntament de Barcelona.
CCOO del Barcelonès ha fet arribar ja dos documents al grup de treball que, en el marc del Pacte per la Mobilitat de Barcelona, està desenvolupant els continguts del “Pla Estratègic de la Moto”.

En ells la nostra organització deixa ben palesa la nostra oposició a la proposta, que ja ha estat abundosament explicitada als mitjans de comunicació, de permetre la utilització de la xarxa de Barcelona, que té més de 100 km de carrils bus, per a la circulació de les motos.

Les raons d’aquest rebuig es basen en primer lloc en qüestions de seguretat: la diferència d’envergadura dels dos vehicles provocarà nombrosos accidents per abastaments, col•lisions frontolaterals, atropellaments, sense oblidar les probables caigudes del passatge dels busos, per frenades i maniobres brusques.

Però, en segon lloc, també per qüestions d’eficiència: la circulació conjunta faria disminuir la velocitat comercial dels autobusos i es generaria un empitjorament generalitzat del servei. D’altra banda, es produiria una major saturació d’ús dels carrils bus, que pot acabar superant la seva capacitat.

Per CCOO del Barcelonès, cal no perdre de vista la problemàtica laboral: el més que probable increment de les incidències (accidents, aturades, pèrdues de freqüència, retards…) podria fàcilment generar conflictes laborals en el si de TMB.

Finalment, es considera que aquesta mesura va en clar detriment de la mobilitat pública, de la seva qualitat, eficiència i sostenibilitat. Obrir els carrils bus als vehicles privats significa un canvi evident dels criteris de mobilitat pública que han animat les polítiques de mobilitat a Barcelona des de fa anys i que han generat un consens i un nivell d’acord màxim a la ciutat.

CCOO del Barcelonès considera tendenciós l’argument de millorar la fluïdesa de la circulació, que només s’aconseguiria en el cas de les motos, a costa dels problemes de creixement de sinistralitat que es podrien provocar.

CCOO del Barcelonès apostem per polítiques de seguretat respecte als usuaris de les motos, quant a mobiliari urbà no agressiu, pintures dels vials i senyalització, etc. Igualment, reclamem aparcaments fora de les voreres, en els espais habilitats al carrer, i el desenvolupament d’aparcaments soterranis per a les motos.