CCOO del Barcelonès presenta les seves propostes sindicals davant les eleccions municipals a les ciutats del Barcelonès

Les propostes sindicals van dirigides a les candidatures que hi concorren a aquests municipis

CCOO del Barcelonès ha elaborat un document que, amb el títol “Propostes sindicals davant les eleccions municipals a les ciutats del Barcelonès”, ha fet arribar als principals Partits Polítics i Coalicions que es presenten a les ciutats del nostre territori, en particular a la ciutat de Barcelona.

Amb aquest document es manifesta la voluntat de que el món i els valors del treball també siguin presents a la campanya, així com la importància que, des del Sindicat, donem a les eleccions més properes a la ciutadania (les municipals), fent una crida a la participació activa i conscient.

El document conté les reflexions i propostes d’acció que, des de CCOO del Barcelonès, considerem necessàries per combatre l’atur, millorar la qualitat de vida, evitar el risc de dualització social i creixement de la pobresa i l’exclusió i, sobretot, planificar el futur econòmic i també social de les ciutats de la nostra comarca.

Les propostes es composen d’un primer apartat de reflexions que emmarquen el context en què es realitzen, un segon bloc amb quinze grans línies i propostes concretes i, finalment, un decàleg de prioritats que reclamen mesures i actuacions urgents.

A grans trets, les propostes se centren en primer lloc, en recuperar els valors del treball, com a element de transformació, de socialització i com a generador de qualitat de vida. En aquest sentit, donem molta importància a l’ impuls d’activitat productiva, especialment la defensa i recuperació del teixit industrial al diversos municipis, tant el tradicional com el centrat en les TIC, les energies netes i el coneixement, i a la necessitat d’esforçar-se entre tots per afavorir la generació de llocs de treball de qualitat, estables i amb perspectives de futur.

En segon lloc, el Sindicat reclama una millora, pendent des de la recuperació de la democràcia, del finançament de l’administració municipal, i un ús més decidit, per part dels Ajuntaments de la Comarca, de les seves capacitats fiscals, sota la premissa que ha de contribuir més, qui més té. Temes com la taxa turística constitueixen una proposta molt concreta en aquest tema.

En tercer lloc, reclamem obrir un debat, ample, rigorós i decidit per analitzar els mecanismes de participació des de la legitimitat de la democràcia representativa, cap a una democràcia més participativa, on els esforços i el compromís del teixit social constatin la utilitat del seu treball.

Finalment, CCOO del Barcelonès reivindica accions d’integració metropolitana, compromís de defensa dels serveis públics i de la seva gestió també pública, i la creació d’un espai de debat i concertació sobre les estratègies econòmiques a les ciutats, amb la participació de patronals i sindicats.

Així mateix, la necessitat de donar cobertura social per a les persones afectades per la crisi, tant respecte a les bosses d’aturats que progressivament perden la seva ocupació, com respecte a l’habitatge, la sanitat i l’ensenyament, avui en risc evident de degradació.

Feu clic per a veure les propostes sindicals per a les eleccions municipals a L’Hospitalet