Els treballadors de l’enllumenat públic de Barcelona demanen a l’Ajuntament un calendari de reunions per aclarir el futur del servei

Els comitès d’empresa de IMESAPI i de Rubatec convoquen el col•lectiu de tots els treballadors i treballadores de manteniment de l’enllumenat públic de Barcelona a una assemblea per informar-los sobre la manca d’informació per part del consistori respecte a la situació del nou contracte per al període 2010-2013. La representació social dels treballadors exigeix a l’Ajuntament una reunió per fixar un calendari de treball per garantir els llocs de treball i les condicions laborals dels treballadors del servei.

Aquesta assemblea-concentració es farà demà dimarts, dia 27 d’octubre, a partir de les 15.30 h, davant la seu de l’Àrea de Serveis Urbans i Medi Ambient de l’Ajuntament, situada al carrer del Torrent de l’Olla, número 218.

El passat 14 de setembre l’Àrea de Serveis Urbans i Medi Ambient del consistori barceloní va adjudicar el contracte de manteniment de les instal•lacions d’enllumenat públic de la ciutat per al període 2010-2013. El nou contracte divideix la ciutat en tres zones (actualment només eren dues, que es repartien IMESAPI i Rubatec), per la qual cosa l’Ajuntament ha de nomenar un mediador per repartir els treballadors del servei entre les tres empreses adjudicatàries, dues de les quals són noves. Això ha suposat l’externalització d’una funció que li correspondria.

A data d’avui, ni els treballadors ni els seus representants tenen cap notícia per part dels responsables de l’Ajuntament d’en quin punt es troba el procés ni de quina serà la participació dels representants dels treballadors en el procés per repartir els treballadors de diferents procedències, amb diferents convenis col•lectius, en les noves contractes, que tenen els seus propis convenis.

Davant el mutisme de l’Administració en aquest procés de subrogació, CCOO considera de gran importància la participació dels representants sindicals en el procés per garantir que el traspàs es farà en les millors condicions possibles per als treballadors, de manera que es garanteixin els seus llocs de treball i les seves condicions laborals.