CCOO acull una conferència sobre Hondures amb el sindicalista de la CUTH Carlos Arturo Rivera

El sindicalista atendrà els mitjans de comunicació demà dimarts a les 9’30h a la seu de CCOO a Via Laietana, 16 (Barcelona)

El darrer 28 de juny va tenir lloc a Hondures un cop d’Estat protagonitzat per l’exèrcit hondureny, el qual va arrestar i desallotjar el president Manuel Zelaya, elegit democràticament, per tal de col•locar en el seu lloc l’il•legítim president Roberto Micheletti.

Des d’aleshores, les organitzacions sindicals del país, CUTH, CTH i CGT, juntament amb el poble hondureny i les seves organitzacions socials, a través del ràpidament creat Frente Nacional de Resistencia Contra el Golpe de Estado (FNRCGP), estan lliurant una heroica resistència per recuperar la institucionalitat democràtica, el restabliment de les llibertats fonamentals, el cessament de la repressió contra el poble, el rebuig als colpistes i el restabliment de Manuel Zelaya Rosales com a legítim president de la república.

Des de CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat vam expressar enèrgicament la nostra condemna d’aquest cop d’Estat, que ens fa retornar a èpoques que ja crèiem acabades a l’Amèrica Llatina, i vam fer arribar tot el nostre suport a les contraparts sindicals amb les quals treballem a Hondures, així com la nostra solidaritat amb tots els treballadores i treballadores hondurenys en la seva lluita per al total restabliment democràtic al seu país, la qual s’ha cobrat ja una vintena de víctimes.

A dia d’avui, les negociacions entre el president democràticament elegit i el que va ser il•legítimament instal•lat en el seu lloc per l’exèrcit estan cada cop més encallades per la intransigència d’aquest darrer, que es nega a acceptar el retorn de la normalitat democràtica al país, malgrat la condemna unànime de la comunitat internacional al cop d’Estat i les pressions de bloqueig econòmic que els empresaris hondurenys estan començant a patir.

Per tractar aquesta delicada situació d’Hondures, la Fundació Pau i Solidaritat, CCOO Catalunya i CCOO del Barcelonès organitzen conjuntament una conferència-col•loqui amb el títol “Hondures: la lluita de la resistència pel manteniment del diàleg social en la democràcia”, que anirà a càrrec de Carlos Arturo Rivera, subdirector executiu de l’IHSS (Instituto Hondureño del Seguro Social) i sindicalista de la CUTH, el qual es pot considerar com un dels elements de la resistència des de dins de la mateixa estructura de l’Estat.

La conferència tindrà lloc demà, dimarts 27 de setembre, a les 10 00 h, a la sala d’actes de la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16 – Barcelona 08003). El ponent podrà atendre les preguntes dels periodistes a partir de les 9’30 h al mateix lloc.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 d’octubre de 2009