El Departament de Justícia incompleix el Pla de Mobilitat a la Ciutat de la Justícia

Al febrer de 2008 va ser presentat en un acte públic per la consellera de Justícia, Montserrat Tura, l’Estudi de Mobilitat Generada a la Ciutat de la Justícia. En aquest estudi es posava de manifest la necessitat de dur a terme tota una sèrie de mesures per possibilitar i fomentar la mobilitat sostenible i segura, entre d’altres, la necessitat de negociar un Pla de Mobilitat d’empresa que recollís qüestions com la gestió sostenible de l’aparcament.

Doncs bé, en comptes de negociar el Pla de Mobilitat amb els representants dels treballadors, el Departament de Justícia només s’ha encarregat de negociar amb Urbicsa, la concessionària de l’aparcament de la Ciutat Judicial, un acord per tal que l’elit judicial tingui garantides places d’aparcament a un preu reduït -50€ mensuals-.

CCOO denunciem que l’Administració, en comptes de potenciar la mobilitat sostenible, afavoreix que jutges, fiscals i secretaris es desplacin a la feina cada dia amb el seu vehicle particular, sense cap més criteri que el jeràrquic. Mentrestant segueixen sense ser ateses les reiterades demandes de CCOO de negociar una gestió sostenible de l’aparcament que contempli criteris com ara reserva de places pel cotxe compartit, per persones amb mobilitat reduïda o amb discapacitats al seu càrrec, personal amb nul•les o escasses possibilitats de desplaçar-se en transport públic, etc. Però no, només els interessen les prerrogatives i els favoritismes pels col•lectius que, precisament pel seu alt poder adquisitiu, menys ho necessiten.

D’altra banda, el Departament desatén de manera sistemàtica les demandes sindicals de facilitar el títol de transport públic pels treballadors/es i l’augment de la flexibilitat horària per facilitar l’accés al nou centre de treball. Si l’elit judicial pagués el preu de l’aparcament igual que la resta de ciutadans, l’Administració podria finançar perfectament les mesures que proposem i que són les que realment aposten per la mobilitat sostenible i segura de qui més ho necessita.