CCOO i UGT impulsen la cimera sindical pel desenvolupament de les xarxes d’alta velocitat ferroviària a la regió del Sud-Oest d’Europa

La UGT de Catalunya i CCOO del Barcelonès organitzen demà una cimera en defensa de la xarxa d’alta velocitat ferroviària i la seva connexió entre Espanya i França. En ella participaran una cinquantena de representants de sindicats francesos, catalans i valencians, membres de l’Euroregió Sindical Pirineus Mediterrània.

La connexió ferroviària de les regions del Sud-Oest d’Europa a través de les línies d’alta velocitat per passatgers i mercaderies és una de les prioritats de les organitzacions sindicals de la recent creada Euroregió Sindical Pirineus Mediterrània. Per aquesta raó, els sindicats UGT, CCOO, CFDT, CGT, UNSA i FO de les regions de Catalunya, País Valencià, Llanguedoc-Rosselló, Rhone Alps i Midi-Pyrénées signaran al final de la jornada una declaració conjunta per reclamar als estats francès i espanyol que accelerin els treballs per completar al més aviat possible la connexió ferroviària interoperable entre València, Barcelona, Girona, Figueres, Perpinyà, Montpeller i Nîmes, Toulouse i Narbona.

En l’actual moment de recessió econòmica, el manteniment o augment de la inversió pública en infraestructures del transport es configura com un element essencial a l’hora de pal•liar els efectes de la crisi en el sector de la construcció. En aquest sentit, les organitzacions sindicals participants instem les administracions responsables de les noves infraestructures ferroviàries a mantenir el nivell d’inversió pública, amb l’objectiu de complir el calendari previst i crear ocupació.

A l’acte de cloenda, hi intervindran el secretari general de CCOO del Barcelonès, Ángel Crespo, el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.

A les 10.45 h els representants sindicals i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, posaran per als mitjans a les escales de la plaça del Rei i es faran declaracions.

La signatura de la declaració i l’acte de cloenda seran oberts als mitjans de comunicació.

AGENDA CIMERA SINDICAL PER A LA INTERCONNEXIÓ FERROVIÀRIA
DIA: 6 de març de 2009
HORA: 10.45 h. Foto de família i declaracions.
12.15h (aproximadament). Signatura de la declaració i cloenda.
LLOC: Sala Martí l’Humà (Museu d’Història de la Ciutat) – Pl. del Rei, Barcelona