CCOO critica el caire merament institucional de la ‘setmana de la mobilitat’ i reivindica recuperar el ‘dia sense cotxes’

CCOO del Barcelonès lamenta una vegada més que la ‘setmana de la mobilitat sostenible i segura’ que ahir va començar a les ciutats de la nostra comarca, estigui mancada de continguts mobilitzadors, reivindicatius i agosarats.

Ens sembla positiu que, durant una setmana a l’any, les administracions locals i les entitats interessades concentrin actes destinats a promocionar el transport públic, propagar la seva sostenibilitat front a la mobilitat privada, i donar a conèixer els riscos del transport privat, tant en quan a taxes d’accidents com en relació als efectes perversos sobre el medi ambient dels gasos que emeten els motors.

Coincidint amb la setmana de la mobilitat, CCOO ha emès un manifest explicitant el nostre compromís en relació a la mobilitat sostenible i segura, compromís que no és simplement retòric, sinó que el nostre Sindicat hi treballa intensament durant tot l’any, amb accions, reivindicacions, propostes i mobilitzacions a tots els àmbits, federatius, territorials i a les pròpies empreses.

Però opinem, en el cas de les setmanes de la mobilitat, que els ajuntaments haurien d’assumir un major compromís cívic i ciutadà. En el cas de Barcelona, els actes festius, propagandístics i autocomplaents configuren tota l’oferta, que a més a més, coincideixen amb les Festes de la Mercè, i així sembla que tot sigui alegre i lúdic.

Per això apostem, una vegada més, per recuperar el ‘Dia sense cotxes’ per demostrar ben palesament que, a la ciutat, només amb el transport públic es pot fer tot, i podem, per tant, prescindir del vehicle privat. Tallar l’accés al centre amb vehicle privat i gaudir per un dia del plaer d’anar a peu, o amb metro, bus, ‘tram’ o ‘bici’ a la feina, a portar els nens a l’escola, a fer les compres o anar al cinema, és un exemple de sostenibilitat i especialment de la millora de la qualitat de vida que podem experimentar tot deixant el cotxe a casa.

Tallar el centre de les ciutats al trànsit privat fa que tothom qui condueix un vehicle s’hi senti concernit, fa que tothom s’assabenti que existeix la setmana de la mobilitat, i és profundament educatiu, car prediquem amb l’exemple.

Així, CCOO continuarà defensat accions més contundents per assegurar un futur amb menys cotxes, més qualitat de l’aire, menys soroll i més benestar i qualitat de vida.