CCOO s’adhereix a la concentració de les universitats públiques contra les retallades

Demà dijous a les 18 hores a la plaça Sant Jaume de Barcelona

Ja fa més d’un mes que CCOO va advertir de les conseqüències que les retallades, que vol imposar el govern de la Generalitat de Catalunya en els Serveis Públics, poden comportar sobre l’ocupació i les condicions del personal de les universitats.

Les previsions s’estan convertint en atacs concrets, especialment pel que fa al personal temporal, però les informacions contradictòries i la manca de transparència continua. És hora de llum i taquígrafs i que tota la comunitat universitària ens posem mans a l’obra per defensar la universitat pública i les condicions de treball.

CCOO ens hem adreçat a la secretaria de la Mesa General d’universitats per demanar una reunió d’urgència amb el següent ordre del dia.

1.- Mesures per fer front a les retallades pressupostàries de la Generalitat.

2.- Mesures per garantir l’ocupació i les condicions de treball dels treballadors i de les treballadores fixos, indefinits, temporals i interins de les universitats públiques.

Igualment, encetarem una campanya per què els diferents claustres, juntes i comitès de representació dels treballadors, juntes de facultat i consells de departaments es pronunciïn públicament per tal que tota la comunitat universitària ens organitzem per fer front a les retallades.

Així mateix ens adherim a la convocatòria d’una primera concentració demà dijous, 26 de maig, a les 18 hores a Plaça Sant Jaume.

Per una altra banda, convoquen a totes les treballadores i treballadors, i hi convidem l’alumnat i les seves organitzacions, a una assemblea general oberta el proper dimarts 7 de juny a les 12 hores, al Paranimf de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona.