CCOO nega rotundament haver estat informada sobre noves retallades als empleats públics per part del Govern central

Comunicat de l’Àrea Pública Estatal de CCOO

Davant les notícies publicades en els últims dies d’una nova retallada salarial als empleats públics, divulgades en diversos mitjans de comunicació i en comunicats d’alguns sindicats, l’Àrea Pública Estatal de CCOO manifesta el següent:

1) És absolutament fals que a CCOO se li hagi comunicat, ni en cap àmbit de negociació ni de manera formal o informal, cap nova mesura de retallada sobre les retribucions. Titulars com el de l’editorial del diari ABC d’avui, en el qual anuncien una nova retallada “amb la connivència de CCOO”, simplement menteixen. Des de CCOO no podem tolerar la manipulació i la tergiversació de la informació (sense haver-se molestat tan sols en contrastar amb la nostra organització la notícia) en la qual es fa responsable CCOO d’una retallada contra la qual es va plantejar una vaga en la funció pública el passat 8 de juny, i contra la que CCOO ha realitzat i segueix realitzant múltiples iniciatives jurídiques, que ja han permès que diversos tribunals considerin la citada retallada contrària a la Constitució i hagin elevat la corresponent qüestió d’inconstitucionalitat, pendent de resolució per l’alt tribunal.

2) La manipulació arriba a l’absurd en les notes que en aquests dies difonen alguns sindicats corporatius (els quals, per cert, no van donar suport a les mobilitzacions contra la retallada) i que parlen d’una retallada negociada i aprovada per CCOO i UGT en la Mesa de Funció Pública el 14 de setembre, data que, com és obvi, encara no ha arribat, o que parlen de la “sorpresa” d’una nova retallada en la paga extraordinària de juny, quan aquesta retallada era coneguda des del “decret” de maig de 2010 i figura en la Llei de pressupostos generals l’Estat per al 2011, aprovada el 22 de desembre (i el capítol de retribucions va comptar amb l’oposició expressa de CCOO en la Taula de la Funció Pública).

3) CCOO, conjuntament amb UGT i el Govern, va signar el 2 de febrer de 2011 l’Acord Social i Econòmic (ASE), en què es recollia de manera expressa el compromís, entre altres, d’avaluar el compliment dels acords en el seu moment assolits en l’àmbit de la funció pública i fonamentalment l’Acord de 25 de setembre de 2009, incomplert pel Govern al maig de 2010 quan va aprovar la retallada salarial. El desenvolupament de l’ASE per CCOO passa, entre altres matèries, per la recuperació del poder adquisitiu perdut després de la retallada aprovada al maig de 2010 i que ha tingut continuïtat en els pressupostos per a l’any 2011.

Finalment, des de CCOO volem manifestar, sense que quedi cap mena de dubte, que ens posicionarem en contra de qualsevol intent de retallada addicional (en les retribucions o en  l’ocupació i les condicions laborals) si es plantegés per part del Govern perquè, igual que ja vam dir al maig de 2010, és injust i innecessari, i només pot portar a un deteriorament encara major dels serveis públics i del seu paper com a element de cohesió social del conjunt de la ciutadania.