CCOO, IAC i UGT convoquen una assemblea de delegats de l’Administració catalana

Les organitzacions sindicals representatives dels treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya, CCOO, IAC i UGT, mostrem la nostra preocupació per la pèrdua de qualitat dels serveis públics com a conseqüència de les retallades indiscriminades de plantilles i pressupostàries que està duent a terme el Govern de Catalunya.

Les organitzacions sindicals que subscrivim denunciem que les retallades aplicades pel Govern de la Generalitat suposen un perjudici greu cap a la ciutadania, que veurà retallada la qualitat dels serveis públics que se li ofereixen.

La impossibilitat de substitució del personal que atén llocs d’atenció essencials, així com les retallades pressupostàries indiscriminades dels serveis reverteixen en una pèrdua de qualitat, que serà novament utilitzada com a argument per defensar la privatització d’aquest. La gestió privada no és acompanyada necessàriament d’una major eficàcia ni d’una disminució del cost dels serveis. Les retallades de les plantilles i del pressupost de determinats àmbits no representen un estalvi significatiu de la despesa però sí que generen un empitjorament de les condicions de la prestació del servei. En molts casos, la derivació de la responsabilitat de la prestació del servei a mans privades no fa més que encarir-lo, ja que cal afegir als preus el percentatge necessari per obtenir benefici empresarial.

Els sindicats que subscriuen venen denunciant de manera reiterada la manca de criteri en l’aplicació de la despesa pública i reclamen que l’austeritat s’apliqui en conceptes que no acabin revertint en la part més feble de la cadena que és la ciutadania i també els treballadors i treballadores.

Per això fem una assemblea de delegats i delegades de les organitzacions sotasignants demà dia 3, a les 13 hores, a la seu del Departament de Governació (Via Laietana, 26, de Barcelona), departament encarregat de la gestió de les administracions públiques catalanes. Acordarem les accions que s’escaigui en defensa del servei públic.