Ara més que mai els recursos per als programes de formació i treball són imprescindibles
Davant la presentació durant el matí de dimarts de les noves mesures d’ocupació destinades als joves per part de la consellera de Treball, Mar Serna, ACCIÓ JOVE – Joves de CCOO de Catalunya vàrem treure un comunicat per tal de fer públic el nostre malestar en el següent sentit:
1. Malgrat que la consellera ha fet públiques aquestes mesures vinculant-les a l’Acord de mesures per a l’ocupació juvenil, l’AMOJ, aquestes encara no s’han presentat formalment a la Comissió de Seguiment de l’Acord, on s’haurien d’haver discutit i acordat prèviament a la seva presentació.
2. Creiem que, d’aquesta manera, la consellera relega la importància del pacte a un element purament de cara a la galeria, i se salta els elements establerts en el propi acord de negociació, control i seguiment.
És per aquests motius que ACCIÓ JOVE – Joves de CCOO de Catalunya vàrem demanar al Departament de Treball que convoqués de manera urgent una reunió de la Comissió de Seguiment per tal que s’informés correctament als signants de l’Acord de les propostes presentades i puguem entrar a fer-ne la valoració pertinent.
ACCIÓ JOVE – Joves de CCOO de Catalunya considerem que els nivells tan elevats d’atur juvenil fan necessaris més que mai recursos suficients per a programes de formació i treball per tal de donar sortida als joves sense formació i disminuir els nivells de fracàs escolar.
