CCOO guanya una sentència que declara nul l’acomiadament d’una delegada sindical per la garantia de permanència que tenen els membres d’un comitè d’empresa

Cas portat pel Gabinet Tècnic-Jurídic

El Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya ha guanyat una sentència dictada pel Jutjat Social número 2 de Mataró, on es declara nul l’acomiadament d’una treballadora que tenia la condició de delegada sindical de l’empresa Fundació Privada Cetemmsa. La nul·litat de l’acomiadament s’ha produït atenent a la garantia de permanència que tenia la treballadora per la seva condició de membre del comitè d’empresa. La sentència té en compte la doctrina del Tribunal Suprem sobre aquest respecte.

La sentència recull també que la treballadora haurà de tornar al centre de treball ubicat a Mataró que és on, com a delegada, realitzava les seves funcions de representant dels treballadors. Segons la sentència, això no va ser respectat per l’empresa, que també haurà d’atendre la situació de reducció de jornada que gaudia la treballadora. L’empresa també haurà d’abonar tots els salaris que la treballadora ha deixat de percebre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de desembre de 2014