CCOO ajorna la vaga dels supermercats de GLOVO dels dies 3, 4 i 5 per donar oportunitat a l’espai de negociació que s’ha obert amb l’empresa després de l’èxit de la vaga del cap de setmana passat

La vaga convocada per CCOO de Catalunya als supermercats de Glovo el cap de setmana passat va ser un èxit sense precedents que ha portat l’empresa a començar a moure fitxa i ja està proposant contractes indefinits a alguns treballadors i s’ha posat en contacte amb CCOO per obrir negociacions, fet que obre un escenari nou al que cal donar una oportunitat i que cal explorar.

Davant d’aquesta nova situació, CCOO ha proposat ajornar la vaga dels dies, 3, 4 i 5 de setembre als supermercats de Glovo, i manté la que està convocada per als dies 10, 11 i 12 de setembre.

L’empresa no s’esperava que els treballadors i treballadores dels seus supermercats, acompanyats per CCOO, fossin capaços d’aconseguir que Glovo tanqués l’app i no sortissin comandes durant tot el cap de setmana. Aquesta ha estat la primera vaga convocada legalment i que ha tingut lloc en una empresa de repartiment de plataforma digital a Europa, amb un èxit indiscutible. La valentia i el compromís del col·lectiu de treballadors i treballadores de supermercats, conjuntament amb la implicació de CCOO, han aconseguit traslladar a l’opinió pública la informació de les condicions laborals inadmissibles amb les quals treballa aquest col·lectiu.

Al mateix temps, CCOO ha ampliat la denuncia a la Inspecció de Treball contra Glovo per cessió il·legal de treballadors, amb altres denúncies per l’incompliment del salari mínim interprofessional, de la Llei de prevenció de riscos laborals i la vulneració  del dret fonamental de vaga.

Caldrà esperar al resultat de les negociacions amb l’empresa i les propostes que aquesta posi sobre la taula per valorar el manteniment o no de la convocatòria de vaga.