Quatre dirigents de CCOO són citats a judici per donar suport als piquets informatius davant la seu de Glovo d’aquest estiu

Durant el mes d’agost de 2021 des de Comissions Obreres es va convocar una jornada de vaga de nou dies als set supermercats de Glovo a Barcelona, una vaga que va tenir un èxit de seguiment del 100% en tots els supermercats de l’empresa de plataforma. Fruit de les concentracions davant els locals i dels piquets informatius per exercir el dret de vaga de les persones treballadores, demà 3 de febrer quatre sindicalistes de CCOO van a judici per denúncia de coacció.

La vaga es va convocar perquè els treballadors i treballadores estaven al límit i cansades dels abusos per part d’aquesta empresa de plataforma que, per una banda, es ven com innovadora, moderna i d’economia col·laborativa, però que en la realitat és basa el seu model de negoci en l’explotació de les persones treballadores.

Les reivindicacions de les persones treballadores es centraven en demandes tan bàsiques i urgents com és l’accés a lavabos, font d’aigua o disposar d’espai dins del supermercat per poder esperar les comandes de la plataforma (fins aquell moment els repartidors esperaven als bancs del carrer, parades d’autobusos o en les porteries, la qual cosa que generava conflictivitat amb el veïnat). Per tal de cobrir aquesta necessitat bàsica, el sindicat va habilitar al juny de 2021 un espai a la seu central de Barcelona per tal que els riders puguessin tenir accés a aquests serveis. També es reclamava contractació directa i indefinida dels treballadors per part de l’empresa Glovo, el pagament de les despeses del vehicle (que posa el repartidor/a), el cobrament dels plusos de festius i nocturnitat i més transparència en el repartiment de les propines.

Abans de la vaga, recordem, van haver dues sessions de mediació entre l’empresa i el comitè de vaga, format per persones treballadores i sindicalistes de CCOO de Catalunya, per tal de trobar punts d’enteniment, que van topar amb la total oposició de l’empresa a obrir cap via de negociació. Per tant, es va decidir anar a la vaga.

Gràcies a la vaga, avui dia les repartidores i els repartidors de Glovo han aconseguit algunes de les millores que reclamaven, com és l’accés a lavabos, una font d’aigua, una sala en cada supermercat, contractes indefinits per part de l’empresa Glovo i el cobrament dels plusos de nocturnitat i festius. Encara hi ha moltes coses a millorar, però la vaga va contribuir a l’empoderament de les persones treballadores i a millorar condicions laborals bàsiques en aquesta empresa.

CCOO de Catalunya, com a sindicat de classe, estem al costat de les persones treballadores que més pateixen la precarietat laboral i els abusos d’empreses que, emparades en el suport econòmic de fons d’inversió i en un mal ús de la digitalització, intenten acumular guanys precaritzant condicions laborals. A les CCOO no ens fan por aquestes empreses i continuarem per lluitar per unes condicions laborals dignes en el treball a les plataformes digitals.