Programa extraordinari d’activació de l’ocupació

CCOO informa

El Programa extraordinari d’activació de l’ocupació per a persones aturades de llarga durada és un programa que combina la percepció d’un ajut econòmic corresponent al 80% de l’IPREM de 6 mesos de durada amb un seguit d’accions d’activació per l’ocupació, és a dir, mesures per a millorar la inserció laboral de les persones que hi prenen part.

Va adreçat a persones aturades de llarga durada sense ingressos i és el resultat de la reivindicació sindical davant les més de 632.000 persones aturades de llarga durada (més d’1 any), les més de 277.000, de molt llarga durada (més de 2 anys) i les 91.100 llars sense ingressos a Catalunya, que exigeixen una resposta per a evitar la seva pobresa i exclusió social.

Aquest programa és un pas per millorar les condicions de vida de les persones més castigades per la crisi, però seguim exigint un canvi de rumb de les polítiques que permeti l’activació econòmica i la generació d’ocupació, que prioritzin les persones i el seu benestar i facin realitat una Renda Garantida de Ciutadania (RGC) que permeti sobreviure qui no té ni feina ni ingressos. La lluita contra les desigualtats continua mitjançant la mobilització i la proposta. La sortida de la crisi no es produirà fins que no es recuperin els nivells de benestar previs.

El Programa ha estat regulat mitjançant el Real Decreto-Ley 16/2014, de 19 de diciembre, por el que se regula el Programa de Activación para el Empleo

Descarrega’t la informació del programa extraordinari d’activació de l’ocupació.