CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya van signar, l’any 2022, un protocol de procediment preventiu en projectes transnacionals de reestructuració amb el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de vetllar pels interessos de les persones treballadores afectades per aquestes adequacions. L’objecte del protocol és servir de procediment per donar efectivitat als drets d’informació i consulta de les persones treballadores dins el marc legislatiu nacional i europeu en el moment en què una empresa o grups d’empreses de dimensió comunitària anuncien el procés, especialment en casos de tancament de centres, deslocalitzacions, acomiadaments col·lectius, compravenda d’actius industrials, aliances o centralització de serveis compartits.
.
