CCOO de Catalunya s’ha adherit al manifest contra la despesa militar juntament amb més d’un centenar d’entitats, reafirma, així, el seu ferm compromís amb la pau. El manifest denuncia que l’augment del pressupost en defensa no aporta més seguretat, sinó que incrementa el risc de guerra, i insta el Govern espanyol a no cedir davant les pressions per al rearmament.
Aquesta adhesió coincideix amb el debat al Congrés dels Diputats, en el qual el president Pedro Sánchez ha intentat convèncer la resta de grups polítics de la necessitat d’incrementar la despesa militar, tal com demana la Unió Europea.
El manifest, impulsat per moviments pacifistes de Catalunya, es lliurarà a la Comissió Europea a Barcelona i forma part d’una campanya més àmplia contra el militarisme. A més, els col·lectius adherits participaran en la manifestació del 5 d’abril pel dret a l’habitatge, sota el lema “Casa, sí; armes, no”, i promouran accions de sensibilització per la pau.
