CCOO de Catalunya acull un taller internacional sobre la “Gig Economy” i el treball a les plataformes digitals

Aquest dimecres, 13 de novembre, a partir de les 9.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16)

El passat 13 de novembre, CCOO de Catalunya acullí a la sala 11 de la seva seu de Barcelona (Via Laietana, 16, 1a planta) un taller internacional sobre la “Gig Economy” (“economia de feinetes”) i el treball a plataformes digitals, organitzat conjuntament amb altres sindicats europeus (coordinat per Filcams-CGIL) i amb finançament de la Unió Europea.

A la inauguració, a les 9.30 hores, participà Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, amb Annika Flaten, directora d’UNI-Europa Commerce, i Gabriele Guglielmi, coordinador de Política Internacional de Filcams-CGIL. Al taller també van intervenir Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya, i Carlos Gutiérrez, secretari confederal de Juventud y Nuevas Realidades del Trabajo de CC.OO.

El projecte “Gig Economy” posa el focus en l’economia de plataformes, que està experimentat un ràpid creixement a Europa. Aquest nou model, complex i heterogeni, s’està estenent a multitud de sectors econòmics en els quals adopta una diversitat de formes. I suposa un repte pel que fa a la defensa dels interessos de les persones treballadores, ja que sovint actua al marge de la normativa laboral, que no reconeix. Això genera llocs de treball precaris i insegurs, amb sous baixos i on es neguen els drets laborals més bàsics.

En el taller de Barcelona es van reunir treballadors i treballadores de tres sectors on opera l’economia de plataformes: el servei de menjar a domicili, el sector de viatges i allotjament i els serveis de neteja. Durant la jornada es van compartir experiències positives d’organització i negociació de millores laborals i es va debatre sobre nous instruments que poden ser útils per organitzar a aquests treballadors/es i per desenvolupar xarxes transnacionals que facilitin expressar, amb una sola veu, les reivindicacions i propostes d’aquests col·lectius.

Trobareu el programa complet a internet:

Aquí la notícia de TV3 al respecte:

Aquí us deixem unes entrevistes a varis participants del taller:

01- Quins són els objectius d’aquest taller i d’aquest projecte?– Stefania Radici
02- Quins són els principals elements clau de precarietat reconeguts al sector del turisme?– Paul Olai-Olssen
03- Quins són els principals elements clau de precarietat reconeguts al sector del turisme?– Ernest Cañada
04- Quins són els resultats de la recerca que heu realitzat sobre la GIG-Economy?– Davide Dazzi
05- Quines són les realitats del treball a l’economia de plataforma?– Carlos Gutiérrez
06- Quins són els objectius d’aquest projecte?– Annika Flaten

Seguidament us deixem amb el fil de Twitter amb els vídeos:

Barcelona, 12 de novembre de 2019